کد خبر: ۲۱۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 25 April 2016
تابناک گیلان - لوایح کمک به تیم داماش گیلان و ترک تشریفات بازگشایی شهربازی رشت در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی رشت عصر یکشنبه در حالی برگزار شد که هیچکدام از ناطقین پیش از دستور شورا در زمان مقرر در جلسه حاضر نشدند. اگرچه جلسه شورای شهر رشت همچون هفته های گذشته با تاخیری ۴۵ دقیقه ای شروع شد.

مهمترین اعلام وصول لوایحی که در این جلسه از سوی محمدعلی رفیعی نودهی رئیس شورا مطرح شد، لایحه دو فوریتی کمک ۵۰ میلیون تومانی شهرداری به تیم داماش بود که دوفوریت لایحه فوق رای نیاورد و با سخنان اعضای شورا به عنوان موافقان و مخالفان، با یک فوریت به کمیسیون های فرهنگی و برنامه و بودجه شورا ارجاع شد.

یکی از اعضای شورا به عنوان مدافع این لایحه گفت: تیم داماش از وضعیت نامناسبی برخوردار است و بیم آن می رود که به دسته پایین تر سقوط کند لذا همه وظیفه داریم که مانع از این امر شویم و از این تیم حمایت کنیم.

اسماعیل حاجی پور افزود: جوانان رشت از بردهای این تیم خوشحال و از باخت آن بسیار ناراحت می شوند و عملکرد این تیم در ارتباط مستقیم با نشاط شهروندان است.

وی تصریح کرد: کمک به این تیم سبب انگیزه بیشتر بازیکنان می شود و می توان نسبت به خرید این تیم نیز اقدامات اساسی صورت داد.

عضو دیگر شورا با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان حوزه ورزش استان نسبت به این تیم و ضعف مدیریت این تیم اظهار کرد: متاسفانه مسئولان ذی ربط در زمان موردنیاز حمایت قابل توجهی از این تیم نکردند در حالی که مدیریت شهری رشت کمک های مالی را به این تیم اعطا کرد.

عباس صابر افزود: سال گذشته نیز کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به داماش از سوی مدیریت شهری انجام شد اما مدیریت خوبی از سوی مدیران این تیم را شاهد نبودیم و امروز این تیم در مسیر سقوط به دسته پایین تر قرار گرفته است.

با این سخنان، اعضای شورا تصمیم گرفتند اعطای کمک مجدد به این تیم در کمیسیون های مربوطه شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تصمیم گیری درباره ترک تشریفات برای بازگشایی شهربازی به کمیسیون های شورا ارجاع شد

از دیگر لوایحی که در جلسه یکصد و سی و هشتم شورا مطرح شد، درخواست شهرداری برای ترک تشریفات درباره شهربازی رشت بود که دو فوریت آن با وجود توضیحات مسئول هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

متین عاشوری با بیان اینکه در حال حاضر یک سرمایه گذار غیربومی برای اجرای پروژه بر روی شهربازی و در نهایت بازگشایی آن با تجهیز دستگاه های بازی به روز ابراز تمایل کرده است گفت: سرمایه گذار فوق با ارائه طرحی تجاری مصمم است که طی دو سال و یا کمتر شهربازی را مجددا باز و فعال کند.

وی افزود: شهرداری درخواست دارد به دلیل تعطیلی حدود سه ساله شهربازی، از طریق ترک تشریفات نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت فوق با توجه به شرایطی که برای سرمایه گذار تعریف شده اقدام کند.

در این باره، عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهربازی سهم قابل توجهی در غنی سازی اوقات فراغت شهروندان از جمله جوانان ایفا می کند گفت: نیاز است که نسبت به بازگشایی مجدد شهربازی هر چه سریعتر اقدام کرد اما برای ترک تشریفات باید بررسی های لازم صورت گیرد.  

فاطمه شیرزاد افزود: باید تلاش کرد بهترین شیوه و در عین حال سریعترین راهکار برای بازگشایی شهربازی شهر به کار گرفته شود.

عضو دیگر شورا با بیان اینکه باید بررسی های بیشتری نسبت به لایحه ارسالی شهرداری صورت گیرد گفت: پروژه شهربازی از پروژه های بزرگ و قابل توجه شهرداری خواهد بود که نیاز به بررسی بیشتر درباره آن در شورا وجود دارد.

صابر در مخالفت با دو فوریت این لایحه تصریح کرد: برای انعقاد قرارداد و اجرای پروژه ای که مدنظر سرمایه گذار است باید از سوی کارشناسان و همینطور کمیسیون های برنامه و بودجه و توسعه و عمران شورا بحث و بررسی های بیشتری صورت گیرد.

با این سخنان، این لایحه با یک فوریت به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار