مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سیلاب اخیر از نظر اقلیم و محیط زیست اثرات بسیار مثبتی را پس از 10 سال خشک‌سالی در پی داشته است
کد خبر: ۲۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 23 April 2016
احمدرضا لاهیجان زاده  با اشاره به میزان صدمات و خسارات سیل به محیط زیست خوزستان، اظهار کرد: در پی سیلاب خوزستان، یک سایت تکثیر گوزن و در پارک ملی دز، حدود سه و نیم میلیارد تومان خسارت را متحمل و بسیاری از زیرساخت‌های احداث شده در سایت، تخریب شد.

وی افزود: بخشی از گوزن‌های سایت به دلیل تخریب فنس، در جنگل رهاسازی شده و تعدادی گوزن نیز در سایت نگهداری می‌شوند. اکنون شناسایی و ترمیم این سایت در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که خسارت دیگری در پی سیلاب استان در حوزه محیط زیست گزارش نشده است، عنوان کرد: بیشتر خسارت‌ها در بخش کشاورزی استان بوده است و یا ابنیه روستاها متحمل خسارت شدند که از سوی سازمان جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری خواهد شد ولی در حوزه محیط زیست به جز سایت گوزن، خسارت دیگری گزارش نشده است.

وی بیان کرد: سیلاب اخیر در خوزستان از نظر اقلیم و محیط زیست اثرات بسیار مثبت و با ارزشی را پس از 10 سال خشک‌سالی در پی داشته و یک نعمت و موهبت الهی برای محیط زیست خوزستان بوده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اثرات مثبت سیل اخیر در خوزستان، ادامه داد: آبیاری کامل جنگ دز، تغذیه منابع آب زیرزمینی مجاور آب رودخانه‌ها در شمال خوزستان و تثبیت خاک، از جمله اثرات مثبت و مفید سیل اخیر در خوزستان بوده است.

وی افزود: در پی وقوع سیل در خوزستان، همچنین تالاب‌های بامدژ و میانگران 100 درصد آبگیری شدند و حجم زیادی آب وارد تالاب‌های هورالعظیم و شادگان شد که با ورود آب، وضعیت مناسبی برای این چهار تالاب ایجاد شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار