حسن ورزی
هفته پیش در مصاحبه ای که تابناک تبریز با محمد حسین فرهنگی انجام داده است ، مطالبی از سوی ایشان طرح گردید که در نگاه کلی و بدون توجه به گذشته شاید بتوان آنها را به دیده اغماض پذیرفت اما اندکی تعمق و تامل در احوالات ایشان و هم گروهی هایشان، می تواند نکات ظریفی را هویدا نماید.
کد خبر: ۲۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 23 April 2016
هفته پیش در مصاحبه ای که تابناک تبریز با محمد حسین فرهنگی انجام داده است ، مطالبی از سوی ایشان طرح گردید که در نگاه کلی و بدون توجه به گذشته شاید بتوان آنها را به دیده اغماض پذیرفت اما اندکی تعمق و تامل در احوالات ایشان و هم گروهی هایشان، می تواند  نکات ظریفی را هویدا نماید.
فرهنگی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر علت عدم رای آوری اصولگریان در تهران می گوید:
1-عوامل مختلفی از جمله حضور بدون تحقیق گروههایی از مردم در انتخابات هفت اسفند باعث حذف برخی از نمایندگان کار آمد پایتخت شد.
2-البته عوامل دیگری نیز مؤثر بود. در موضوع برجام افرادی در مجلس تحرکاتی نشان دادند که بخش هایی از جامعه را نگران کرد. این رویکرد هم بی تاثیرنبود. یعنی تندی هایی که توسط برخی در مجلس نسبت به برجام انجام می گرفت، باعث حساس شدن برخی از فعالان اقتصادی و بخشی از مردم نسبت به توسعه اینگونه رفتارها شد که در نتیجه انتخابات تاثیر گذاربود.
3-هر چند رفتارهایی که گروهی از مردم تهران از آن تبعیت کردند، بیشتر پوپولیستی و عوام گرایانه بود که به عملکرد و سوابق اشخاص توجهی نکردند و تصمیم احساسی و هیجانی گرفتند.
با توجه به مواضع ایشان چند نکته قابل ذکر است.
ابتدا بایستی به روح محافظه کای در بیانات ایشان اشاره نمود. بالای 3 میلیون نفر از مردم به هاشمی و اندکی کمتر از آن به لیست امید رای داده اند. این رقم بالا را چگونه می توان گروهی از مردم نامید؟باید بپذیریم ، اینکه بخش اعظم رای دهندگان تهران را بر این مبنا میتوان گروه نامید اندکی با روحیه انقلابی گری و انصاف فاصله دارد.
الف-به تناقض موجود در بند 2 و بند 1 اظهارات ایشان دقت کنید. از طرفی رای تهران بدون تحقیق نامیده می شود از طرف دیگر آن را به تندروی های هم گروهای های خود یعنی امثال زاکانی  و نژادحسینیان و علی القاعده تیم پایداری مانند  بذرپاش و .. منتسب می نمایند. بالاخره علت شکست اصولگرایان تهران یا به عملکرد هم گروهی های شما مربوط است یا خیر؟
ب-در بند3 ایشان می فرمایند رای تهران پوپولیستی است و در مقام اثبات رویکرد عوام گرایانه مردم تهران، به عدم دقت در عملکرد و سابقه افراد اشاره می نمایند.بر همین مبنا بد نیست ایشان در خصوص خود نیز توضیح دهند که خود ایشان قبل از نمایندگی مجلس واجد چه عملکردی بوده اند؟ بغیر از یک دوره دبیر منطقه 2 دانشگاه آزاد که سمتی شریفاتی و وفاقد قدرت اجرائی بوده است چه برگ زرینی در کارنامه شان دارند؟
اگر مسئولیت در سپاه می تواند خلا سابقه را برای سیاسیون پر نموده و مبنایی برای اطمیان رای دهنده به کاندیدا باشد ، برخی از نمایندگان منتخب تهران مانند الیاس حضرتی و..نیز  واجد چنین مولفه هایی هستند.
همچنین بر همین اساس چگونه است که آرای آقای شیاری را هم بررسی کنیم تا منشخص شود ایشان بر چه اساسی در انتخابات شورا رای بالایی آوردند و آیا این مساله با فرمول جناب فرهنگی می تواند مترادف پوپولیسم باشد یا خیر؟
حسن ورزی
کارشناس سیاسی



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
خداقوت تابناک. خیلی خوب و عالی بود انصافأ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار