مدیرعامل راه آهن:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرعامل راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اقدامات راه آهن در زمینه رفاه حال مسافران منطقه شمالشرق (۱)، گفت: پنج ایستگاه تشکیلاتی تهران-مشهد به پله برقی مجهز می شوند.
کد خبر: ۲۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 23 April 2016
محسن پورسیدآقایی صبح شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن سمنان در ناحیه شمالشرق(۱)، ضمن تقدیر از فعالیت های این مجموعه به ویژه در نامگذاری میادین ایستگاه های راه آهن به یاد شهدای شهرستان های استان، ابراز داشت: این اقدام فرهنگی می تواند در اشاعه یاد و خاطر شهدا موثر باشد.

وی افزود: مجوعه راه آهن و ناوگان حمل و نقل ریلی در دفاع مقدس خدمات شایان و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یاد و خاطر این شهدای بزرگوار همواره گرامی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پیشرفت پروژه های سالن مسافربری در سمنان، گفت: برای رفاه بيشتر مسافران و زائران مشهد الرضا (ع) بايد بسيار تلاش کنيم تا ساخت پله برقي و آسانسور برایرفع مشکل سالمندان و نمازگزاران در پنج ايستگاه تشکيلاتي مسير تهران- مشهد را تا پايان سالجاري به اتمام برسانیم.

پور سیدآقاییبا اشاره به لزوم ارتقاء خدمات به مسافران و زائران حرم رضوی، ابراز داشت: راه آهن شمالشرق (۱) علاوه بر اینکه یکی از شلوغ ترین مسیرهای ناوگان ریلی کشور است، به واسطه خدمات رسانی به زائران امام هشتم(ع) از اهمیت ویژه ای برخودار است لذا نگاه مجموعه راه آهن به ارتقاء زیرساخت های این ناحیه نیز ویژه خواهد بود.

افزایش ۴۱۳ درصدی تناژ حمل و نقل ریلی در راه آهن شمالشرق(۱)

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شاخص تناژ حمل و نقل در اینادارهکل افزایش چشم گیری را در آستانه سال ۹۵ داشته است، گفت: عملکرد همکاران ما در مقوله جابجایی به ویژه در سال ۹۴ بسیار مطلوب ارزیابی می شود که امیدواریم این مهمدر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز افزایش یابد.

حمید درباغ عنبران بیان داشت: در راستای دستيابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و عمل به منويات رهبر معظم انقلاب، پرسنل اين اداره کل با تلاش شبانه روزی موفق به ثبت افزايش ۴۱۳ درصدی تناژ بار در بخش بارگيری و ۱۹۲ درصد افزايش تناژ محموله و کالا در بخش تخليه بار نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ شدند.

وی افزود: در اين مدت با هدف جابجايي حمل بار از جاده به ريل در مجموع ۴۴۴ واگن باری برای تخليه و بارگيری در ايستگاه هاي تابعه اين اداره کل واگذار شده که از اين تعداد ۳۱۸ واگن بارگيری و محموله ۱۲۶ واگن تخليه شده است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) درباره عملکرد نوروزی این مجموعه نیز بیان داشت: در نوروز سال گذشته، ۶۲ واگن با تناژ سه هزار و ۵۴۷ تن توسط ناوگان این اداره کل بارگیری و ۴۶ واگن با وزن دو هزار و ۶۸۷ تن تخلیه شده اند حال آنکه در نوروز سال جاری، ۳۱۸ واکن با حجم ۱۹ هزار و ۴۰ تن بارگیری و ۱۲۶ واگن به وزن هفت هزار و ۸۳۹ تن تخلیه شده اند که این آمار از رشد چشم گیر قریب به ۴۱۳ درصدی حاکی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار