رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: دانشکده هنر انقلاب با محوریت بسیج هنرمندان خراسان رضوی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 12 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سید جواد کمالی در مراسم گردهمایی هنرمندان بسیجی که به مناسبت روز بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی در مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های بسیج هنرمندان، اظهار کرد: بسیج هنرمندان در نیمه نخست سال 1385 با هدف شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حدود 22 کانون در 18 شهرستان استان و چهار کانون در شهر مشهد تحت نظر بسیج هنرمندان فعالیت می‌کنند.

وی از برگزاری 14 همایش تخصصی با محوریت بسیج هنرمندان کشور در استان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 17 جشنواره هنری، ادبیات داستانی، تئاتر، شعر، عکس، فیلم، موسیقی مقامی و سرودهای انقلابی در استان خراسان رضوی برگزار شده است که بیشترین مقامات را نیز هنرمندان بسیجی خراسانی از آن خود کرده‌اند.

کمالی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار کاریکاتور، نقاشی، عکس، آثار حجمی و همچنین کمک در برگزاری جشنواره کتاب در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی از برگزاری دوره‌های نویسندگی و کارگردانی خبر داد و افزود: این دوره‌ها در سال‌های گذشته در استان خراسان رضوی برگزار می‌شد و امروز حدود 45 نفر از هنرمندان بسیجی در حال گذراندن این دوره‌ها در دانشکده هنر اسلامی تهران هستند.

وی با بیان اینکه هنرمندان سه ترم اولیه در سطح کاردانی را در خراسان رضوی گذرانده‌اند، بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که با کمک مسئولان دانشکده هنر انقلاب با محوریت بسیج هنرمندان در مشهد راه‌اندازی کنیم.

کمالی با اشاره به اینکه در سال 94 گردهمایی هنرمندان هنر انقلاب در سراسر استان برگزار شد، گفت: امسال چهار جشنواره شعر، عکس، فیلم و جشنواره سرودهای انقلابی را در سرلوحه کارها قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی یادآور شد: خدمات پرسنلی که سال گذشته در حمایت از هنرمندان صورت می‌گرفته امسال نیز ادامه می‌یابد و هنرمندان پسر برای گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت سربازی بر اساس سنوات قبل جذب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار