به گزارش تابناک گیلان، بازارچه شهید چمران در منطقه ۳ شهرداری رشت با ۲۳۰ غرفه و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، معاون پیشگیری از جرم دادستانی گیلان، جمعی از مدیران و مسئولین شهرداری و سایر ادارات شهرستان رشت و اصحاب رسانه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 21 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: بازارچه شهید چمران رشت دوازدهمین بازارچه خصوصی شهرداری در یک سال اخیر با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی و در فضای ۵۰۰۰ متر مربعی به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک گیلان، بازارچه شهید چمران در منطقه ۳ شهرداری رشت با ۲۳۰ غرفه و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، معاون پیشگیری از جرم دادستانی گیلان، جمعی از مدیران و مسئولین شهرداری و سایر ادارات شهرستان رشت و اصحاب رسانه به بهره برداری رسید.






در این مراسم شهردار رشت با قدردانی از همه کسانی که در جهت رفع مشکلات مردم و به ویژه افرادی که درتوسعه شهری تلاش می کنند گفت: مردم به دنبال شعار نیستند و خواهان اقدام عملی مسئولین در جهت توسعه و ارتقاء همه جانبه شهر هستند و دوست دارند به استقلال رسمی در زمینه های مختلف فعالیتی دست یابند.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی با توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر اتفاق می افتد افزود: شهرداری مسئول ایجاد اشتغال برای شهروندان نیست ولی پایداری مشاغل اجتماعی و سامان بخشیدن به این مشاغل یکی از وظایف این نهاد مردمی می باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه های محلی عملا از لحاظ اقتصادی برای شهرداری سودآور نیست تصریح کرد: ما به دنبال اقتصاد در کنار آسایش و امنیت برای شهروندان هستیم و ایجاد این بازارچه ها علاوه بر سامان بخشیدن به مشاغل اجتماعی ، آرامش و امنیت و ثبات را برای صاحبان مشاغل به ارمغان می آورد.

شهردار رشت محلات این شهر را ۵۵ محله و تعداد ناحیه را ۱۵ ناحیه اعلام کرد و گفت: در صدد هستیم که فروشگاههایی را نیز در این محلات راه اندازی کنیم تا شهروندان دسترسی آسان به امکانات شهری داشته باشند.

دکتر ثابت قدم خاطر نشان کرد: ایجاد فضاهایی با مالکیت بخش خصوصی که بسترش را شهرداری فراهم می کند برای سروسامان بخشیدن به مشاغل پراکنده بسیارحائز اهمیت و تاثیرگذار است و برای توسعه چنین فضاهایی نیازمند همکاری هر چه بیشتر سرمایه گذاران می باشیم.

وی همچنین توجه به مسائل بهداشتی وحفظ سلامت در بازارچه ها را موجب تحکیم آنها و بهتر نگهداشتن محصولات و همچنین افزایش مشتری و به دنبال آن افزایش درآمد دانست و گفت: در صدد هستیم تا برخی از مشکلات این بازارچه ها از قبیل نبود پارکینک ، مدیریت بازارچه از حیث آفتابگیر بودن ، ورود و خروج شهروندان و... را در اسرع وقت برطرف نماییم و برای مدیریت بهتر این بازارچه ها نیز هیئت امناء راه اندازی کنیم.






فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری  شورای اسلامی رشت در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: در سالی که اقدام و عمل نامگذاری شده است سرعت بخشیدن به خدمت رسانی در حوزه توسعه شهری از اهم فعالیتهای مجموعه مدیریت شهری است و به زودی شاهد ارتقاء در حوزه های مختلف از جمله گردشگری ، محیط ریست ، عمران و... در شهر رشت خواهیم بود. وی با ابراز امیدواری از اینکه مناطق کم برخوردار در رشت از شرایط مطلوبی از حیث توزیع امکانات بهره مند خواهند شد افزود: با ایجاد و تقویت سرمایه و سرمایه گذاری در توسعه شهری می توانیم به نتیجه مطلوبی در جهت ایجاد امنیت و آسایش و آرامش شهروندان دست پیدا کرده و شاهد افزایش بازارچه های محلی در رشت باشیم.

در ادامه این مراسم ملکی معاون پیشگیری از جرم دادستانی گیلان نیز از شهردار و شورای اسلامی شهر رشت به جهت سرو سامان بخشیدن به بی نظمی های مشاغل پراکنده قدردانی کرد و گفت: شهر رشت طی یکسال گذشته به جهت توسعه شهری و اقداماتی که برای زیباسازی شهر صورت گرفته الگویی برای سایر استانها شده است که امیدواریم با تمکین از قانون و حمایت و کمک مجموعه مدیریت شهری شاهد ادامه این روند در شهر باشیم.

مهندس بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم با اشاره به سیاستهای شهرداری و شورای شهر در راستای توسعه شهری گفت: ساماندهی دست فروشان و ارتقاء سطح کیفی و کمی زندگی آنها و رونق کسب و کار این شهروندان با ایجاد این بازارچه ها میسر شده است.







وی از تعامل و همکاری و تلاش مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک عامل تاثیرگذار در توسعه شهری یاد کرد و افزود: ایجاد بازارچه های محلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مکان مناسبی برای کسب و کار با در نظر گرفتن امنیت و آرامش کسبه و شهروندان می باشد.


تابناک در پایان اضافه می کند ، باید دید که صحبت های شهردار رشت در خصوص شعار و شعار زدگی خطاب به کسانی بود؟ آیا ثابت قدم پاسخ مخالفین شورا نشین را داده است؟




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار