مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از وارد شدن خسارت سیل اواخر هفته گذشته این استان به 44مدرسه در شهرستان های دهلران و آبدانان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 19 April 2016

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از وارد شدن خسارت سیل اواخر هفته گذشته این استان به 44مدرسه در شهرستان های دهلران و آبدانان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سعید هژبری افزود: این خسارت که بیشتر در مدارس دهلران است شامل تخریب دیوار محوطه دو فضای آموزشی، آسیب دیدگی ایزوگام، اندود گچ و خاک، نقاشی ساختمان ها و آبگرفتگی محوطه این فضاهای آموزشی است.
وی برآورد میزان خسارت وارد شده به این مدارس را 20 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:هشدارهای پیشگیرانه قبل از سیل به آموزش و پرورش ایلام اعلام شد و خوشبختانه با رعایت آن ها به نحو چشمگیری در میزان کاهش خسارت ها تاثیر داشته است.
وی با بیان اینکه در سیل آبان ماه پارسال نیز 210 مدرسه این استان دچار خسارت شدند گفت: از این تعداد به 162 فضای آموزشی خسارت جزیی از قبیل آبگرفتگی، آبزدگی و تخریب ایزوگام وارد شده، 32 مدرسه دچار تخریب دیوار و ورود سیلاب شده و تجهیزات و تاسیسات 16 مدرسه نیز آسیب جدی دیدند.
هژبری میزان خسارت سیل وارد شده به مدارس این استان در سال گذشته را 70 میلیارد ریال برآورد که به ستاد بحران استان و نوسازی مدارس کشور ابلاغ شده است.
بارندگی شدید و بی سابقه روزهای ششم و هفتم آبان ماه پارسال و 26 و 27فروردین ماه امسال باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان و کشاورزان شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار