درحالیکه خسارت به راه های حوزه استحفاظی استان در پی بارش های بعد از ظهر روز شنبه 28 فروردین ماه جدی است، براساس برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در ۸‌شهرستان افزون‌بر ۷۰‌میلیارد ریال خسارت وارد شده است
کد خبر: ۲۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 19 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌علی شایان فر، مدیرکل بحران استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: شبکه چاه‌ها و منابع تامین آب ٧شهر ازجمله کلان‌شهر مشهد و شهرهای کلات، تربت‌جام، بینالود، سبزوار، قوچان و فیض‌آباد و شبکه آب‌رسانی ۴٩‌روستا در اثر بارندگی‌های دو روز اخیر آسیب دیده است.
وی افزود: در آب‌رسانی به مناطق شهری و روستایی نیز مشکلاتی ایجاد شد که در‌حال‌حاضر آب‌رسانی به روستاها با تانکر درحال انجام است.
مدیرکل بحران استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین ٣ منطقه واقع‌در ضلع شمالی و جنوبی بولوار وکیل‌آباد و محدوده بولوار فکوری شهر مشهد به‌دلیل خسارت منابع آبی به‌ویژه چاه‌ها دچار اختلال شده بود که خوشبختانه این مشکل حل شده است.
شایان‌فر با بیان این مطلب که براساس برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در ٧ شهرستان افزون‌بر ٧٠میلیارد ریال خسارت وارد شده است، عنوان کرد: کلات، قوچان، چناران، نیشابور، خلیل‌آباد، طرقبه‌شاندیز، کاشمر و تربت‌حیدریه ازجمله شهرستان‌های خسارت‌دیده هستند.
 
 خسارت‌ راه‌های خراسان رضوی
همچنین رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهر سازی استان خراسان رضوی از وارد آمدن خسارت به راه های حوزه استحفاظی استان در پی بارش های بعد از ظهر روز شنبه 28 فروردین ماه خبر داد.
غلامرضا نعیمی مجد با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی در روز های اخیر، یک دستگاه پل سه دهانه سه متری قوسی در کیلومتر 60 روستای اسماعیل آباد در محور مشهد - سرخس به طور کامل تخریب شد که با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه هم اکنون محور باز و تردد به صورت ایمن و روان از باند جنوبی به صورت دو طرفه در آن نقطه در جریان است.
وی افزود: آب گرفتگی سطح جاده و نشست گل و لای در چند نقطه در محور مشهد - قوچان، ریزش کوه و سنگ در سطح جاده در کیلومتر 45 محور مشهد - کلات و آب گرفتگی سطح جاده در کیلومتر 15 محور سبزوار - شاهرود نیز از دیگر خسارات وارد شده به زیرساخت های راه های مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل بود که نیرو های راهداری مشغول بازگشایی آن هستند.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهر سازی خراسان رضوی از تخریب بخشی از یک دستگاه پل چهار دهانه دو متری در کیلومتر 17 محور تربت حیدریه - رشتخوار خبر داد و افزود: تخریب آسفالت و زیر سازی در محل آبرو لوله ای در محور روستایی رونج، تخریب شوت و برید و آب شستگی سطح جاده در محل آبنما در محور روستایی محمودآباد، آب بردگی دوطرف یک دستگاه پل چهار دهانه در محور روستایی جعفرآباد، آب بردگی کامل یک دستگاه آبنما در محور روستایی یخک و آب گرفتگی سطح جاده در محور روستایی قلعک از جمله خسارات وارد شده در حوزه استحفاظی راه و شهر سازی تربت جام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار