استاندار فارس گفت: عمران و آباداني روستاها پس از پيروزي انقلاب اسلامي رونق خوبي گرفته است اما ساماندهي اين مناطق نياز به خدمات رساني بيشتر دارد.
کد خبر: ۲۱۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 18 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سيد محمد علي افشاني، روز دوشنبه در ديدار با مدير كل و معاونان بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان فارس در شيراز، با اشاره به اينكه در حد توان براي توسعه بيشتر و بهتر روستاها كمك خواهد كرد، اظهار داشت: لازم است خدمات رساني به روستاييان در بخش هاي مختلف عمراني، بهسازي و بازسازي تداوم يابد تا اين مناطق به سروسامان واقعي برسند.
وي افزود: اجراي طرح هاي عمراني تا حدودي به محروميت هاي ديرين روستاها پايان بخشيده اما هنوز بسياري از مناطق روستايي ما چشم انتظار خدمات بيشتر هستند.
استاندار فارس، ايجاد سرپناه براي روستاييان را خدمتي شريف و با ارزش توصيف كرد و اظهار داشت: روستاييان قشر مولد و در عين حال كمتر برخوردار هستند و بي شك خدمت به اين قشر مولد و در عين حال محروم، توفيق مضاعف مي خواهد.
وي، در اين ديدار كه به مناسبت دهه حساب 100 امام (ره) و سالروز تاسيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي انجام شد، اظهار كرد: با همت و تلاش بنياد مسكن انقلاب اسلامي، بسياري از محرومان جامعه ما صاحب سرپناه و خانه شدند و اين از رسالت هاي مهم و اساسي اين بنياد است كه از بدو تاسيس تا كنون تداوم دارد.
افشاني ادامه داد: اجراي طرح هاي هادي روستايي، كاري بنيادي، ريشه اي و يكي از دستاوردهاي خوب حضور بنياد مسكن در روستاهاست اما بايد مطالعات اجراي اين طرح ها به گونه اي باشد كه از صرف هزينه هاي مجدد جلوگيري شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه تداوم شرايط خشكسالي و به تبع آن بيكاري موجب شده كه برخي از روستاها خالي از سكنه شوند، اجراي طرح هاي عمران روستايي در مناطقي كه خالي از سكنه است يا روستا نياز به جا به جايي دارد در واقع هزينه كرد دو باره است از اين رو بايد دقت شود كه طرح هاي هادي در روستاهايي اجرا شود كه ماندگاري بيشتري دارند.
استاندار فارس، بر لزوم ايجاد معيشت در روستاها تاكيد كرد و گفت: مهاجرت هاي بي رويه بر اثر نبود كار و معيشت در برخي از روستاها موجب شده كه روستايياني كه روزي صاحبان بلا منازع روستا بودند اكنون به حاشيه نشيني روي آورند و در حاشيه شهرهاي بزرگ انواع تحقير ها را به جان بخرند.
افشاني اضافه كرد: بايد در كنار عمران روستايي، براي ايجاد اشتغال و توليد در روستاها نيز چاره انديشي كرد.
وي در بخش ديگري از مطالب خود با تقدير از خدمات خيرين مسكن ساز بيان داشت: هر جا خيرين در بخش هاي مدرسه سازي، احداث مسكن و بخش سلامت حضور داشته اند ما شاهد بركات بيشتر و خدمات فزون تر بوده ايم و اميدواريم خيرين مسكن ساز همچنان با تامين سرمايه مورد نياز احداث مسكن براي بي سرپناهان، كار خيرخواهانه خود را تداوم بخشند.
بيست و يكم تا سي و يكم فروردين به عنوان دهه افتتاح حساب 100 امام (ره) براي كمك به محرومان نامگذاري شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار