رييس شبكه بهداشت و درمان مهريز از تعطيلي 25 واحد متخلف تهيه و توزيع مواد غذايي در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 18 April 2016

به گزارش تابناک یزد،جواد ميرجليلي  در جمع خبرنگاران مهريز كه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد به عملكرد يكساله اين اداره اشاره و افزود: در اين مدت از 9 هزار و 936 واحد صنفي در شهرستان بازديد بعمل آمده است .

وي ادامه داد: 118 واحد متخلف به دادگاه معرفي شدند و همچنين افزون بر 10 هزار تن انواع مواد غذايي فاسد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي شناسايي و معدوم شدند .
رييس شبكه بهداشت و درمان مهريز اظهار داشت: در يكسال گذشته 84 هزار و 772 نفر در شهر و مناطق روستايي مهريز به مراكز زير پوشش بهداشت و درمان مراجعه كردند .
ميرجليلي گفت: از اين تعداد افزون بر 53 هزار نفر مراجعه به مراكز بهداشتي و درماني در مناطق روستايي بخش مركزي مهريز و بقيه نيز مربوط به مراكز درماني شهري است .
وي اظهار داشت: در اين مدت 80 هزار نفر براي درمان سرپايي و 21 هزار نفر در مركز اورژانس مهريز مراجعه كرده اند و همچنين ظريب اشغال تخت بيمارستان شهرستان 97 درصد است كه 30درصد آن را بيماران غير بومي تشكيل مي دهد .
رييس شبكه بهداشت و درمان مهريز گفت: ارائه مشاوره ازدواج به 398 زوج جوان ، ارائه خدمات به 353 نفر در مركز طب كار مهريز و انجام طرح هاي آموزشي و فرهنگي در تحقق اهداف وزارت بهداشت و درمان نيز صورت گرفته است .
ميرجليلي افزود: در يكسال گذشته افزون بر 10 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و تكميل و تجهيز فضاهاي بهداشتي و درماني شهرستان مهريز در شهر و روستاها هزينه شده است .
وي گفت: از اين ميزان حدود سه ميليارد ريال آن توسط خيرين و بقيه از محل اعتبارات دولتي و ملي بوده كه با پيگيري تخصيص و هزينه شده است .
اين مسئول به وجود افزون بر 10 طرح عمراني در بخش هاي مختلف بهداشتي و درماني در شهر و مناطق روستايي مهريز اشاره كرد كه آماده بهره برداري است .
ميرجليلي يكي از مشكلات مهم بخش بهداشت و درمان در اين شهرستان را وجود برخي مراكز نگهداري گاو و گوسفند و مرغ در شهر ذكر كرد كه موجب نارضايتي مردم شده است .
وي گفت: طبق مقررات با متخلفان نگهداري اينگونه حيوانات در خانه و در ميان محلات و شهر بشدت برخورد و جلوگيري مي شود .
اين مسئول همچنين به اهم برنامه هاي هفته بزرگداشت سلامت در اين شهرستان اشاره كرد و يكي از مهمترين آنها را برگزاري روز بدون قند و شكر در روز اول ارديبهشت ماه در بين دستگاه هاي اجرايي شهرستان ذكر كرد .
ميرجليلي در پايان ضمن تشكر از همكاري مسئولان ، مردم و خبرنگاران با اين شبكه بر تداوم فعاليت ها و ارائه نظرات و پيشنهادات براي ارتقاي سلامت مردم تاكيد كرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار