هدایت آب باران به منهول ها توسط کارگران شهرداری، عامل اصلی آبگرفتگی معابر در مشهد است مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هدایت آب باران به منهول‌های سطح شهر (چاه‌هایی برای اتصال چند شبکه به یکدیگر) عامل اصلی آبگرفتگی معابر در شهر است.
کد خبر: ۲۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 18 April 2016
محمد محمدزاده در گفت‌و گو با ایسنا، درباره علت آبگرفتگی‌های اخیر در برخی از معابر مشهد، اظهار کرد: علت اصلی آبگرفتگی معابر را می‌توان هدایت آب باران توسط عوامل شهرداری و مردم به منهول‌های سطح شهر دانست.
وی ادامه داد: در میدان امام حسین(ع) از نظر توپوگرافی زمین، عبور خط از محل زیرگذر میدان مذکور منجر به پس‌زدگی آب در آن نقطه شده بود. خط شرکت آب و فاضلاب پاسخگوی نیاز طرح‌های این شرکت است و همان طور که دیدید در روزهای اخیر یا در زمان بارندگی‌های معمولی پیشین مشکلی پیش نیامد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: طبیعی است فردی که می‌خواهد بحران را در زمان آبگرفتگی حل کند، راحت‌ترین راه را انتخاب و در چاه‌ها را باز کند. کلیپ‌های زیادی که مستند شده است نشان می‌دهد بیشتر عوامل شهرداری این کار را انجام می‌دادند که شهرداری موظف است به عوامل خود دستور دهد که این کار را نکنند؛ هر چند آن‌ها نیز چاره‌ دیگری ندارند و کانال‌هایشان جوابگو نیست.محمدزاده از اتصال به طرح اگوی کشف‌رود در دو روز گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه اتصال انجام شده و مشکلات ناشی از عدم اتصال برطرف شده است اما علت آبگرفتگی معابر به ویژه در میدان امام حسین(ع) مربوط به عدم اتصال اگو نبوده است. همان طور که در کلیپ‌های شهروندان نیز قابل مشاهده است، مشکل اصلی این بود که عوامل شهرداری در چاه‌ها را باز و آب‌های سطحی را به داخل منهول‌ها هدایت کردند. در چنین شرایطی شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها با چه طراحی باید پیش‌بینی شوند؟
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد درباره اقداماتی که شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان باید برای جلوگیری از آبگرفتگی انجام دهند، تصریح کرد: شهرداری موظف است که آب‌های سطحی معابر را به کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و در نهایت به قسمت خروجی شهر هدایت کند. این اقدام جزو شرح وظایف شهرداری است. شرکت آب و فاضلاب نیز باید هنگام اجرای طرح شبکه اگو دستورالعمل لازم را به شهروندان بدهد.
وی اضافه کرد: مشترکان باید آب باران را به چاه‌های جنبی که دارند هدایت کنند و اگر چنین چاهی ندارند باید آن را ایجاد کنند و از پیوستن آب باران به شبکه‌های فاضلاب جلوگیری کنند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب به نوعی فراتر عمل کرده و اتصال اگو را در میدان امام حسین(ع) به سمت کشف‌رود انجام داده است و مشکل خاصی در صورت بارندگی‌ های عادی پیش رو نیست و خط‌ های شرکت آب و فاضلاب پاسخگو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار