رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان مرکزی:
تابناک: رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: افرادی که از هفتم اسفند ماه سال 94 تا اردیبهشت ماه سال 95 به سن قانونی می‌رسند و افرادی که در انتخابات مرحله اول شرکت نداشتند در این دوره می‌توانند در تمامی حوزه‌های استان رای دهند، و افرادی که در مرحله اول رای داده اند فقط می‌توانند در همان حوزه‌ رای دهند.
کد خبر: ۲۱۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 17 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمدباقر تقوی‌عراقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: مردم در مرحله اول انتخابات با حضور حداکثری خود حماسه‌ای بزرگ آفریدند که باید در مرحله دوم نیز با توجه به اهمیت موضوع این حضور را تکرار کنند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان مرکزی افزود: این مرحله از انتخابات در حوزه ساوه و زرندیه، حوزه اراک، کمیجان و خنداب و همچنین حوزه شهرستان شازند برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه در این 3 حوزه 6 نفر از نامزدهای انتخاباتی با یکدیگر رقابت و سه نفر از این افراد به مجلس راه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: به طور کلی در سطح کشور در 21 استان و 55 حوزه مرحله دوم برگزار می‌شود و از 136 نفر نامزد 68 نفر به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

تقوی با اشاره به وضعیت رای دهندگان در مرحله دوم ادامه داد: در این مرحله رای دهندگان نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند دسته اول افرادی هستند که از هفتم اسفند ماه سال 94 تا اردیبهشت ماه سال 95 به سن قانونی می‌رسند و در تمامی حوزه‌های استان مرکزی می‌توانند رای دهند، دسته دوم هم که در انتخابات مرحله اول شرکت نداشتند در این دوره می‌توانند در تمامی حوزه‌های استان رای دهند، اما دسته سوم که در این دو دسته قرار ندارند فقط می‌توانند در همان حوزه‌ای که در مرحله اول رای داده‌اند، رای دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مرحله قبلی علاوه بر ناظران بازرسانی را برای بررسی و نظارت بر کیفیت انتخابات به تمامی حوزه‌ها اعزام خواهیم کرد که خوشبختانه در مرحله اول مشکلی در این زمینه وجود نداشت و امیدواریم در مرحله دوم نیز در فضایی سالم انتخابات انجام شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه حقیقی باید در موعد قانونی انجام شود و در غیر این صورت تخلف بوده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: تبلیغات مرحله دوم از 8 روز قبل از انتخابات شروع می‌شود و تا 24 ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد.

تقوی بیان داشت: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری استان و شهرستان‌هایی که انتخابات در آنها برگزار می‌شود برقرار است که تخلفات و موارد باید به این ستاد اطلاع داده شود که به قطعا با این تخلفات برخورد خواهد شد، همچنین نامزدهای انتخاباتی باید تلاش کنند تا تبلیغات صحیح را در موعد مقرر انجام دهند که با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید در چارچوب قوانین فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و ابهامات موجود در این بخش را از طریق این ستاد پیگیری کنند، همچنین در انجام تبلیغات نباید از امکانات دولتی استفاده شود نامزدهای انتخاباتی باید صداقت در گفتار داشته باشند و وعده و وعیدهایی را به مردم ندهند که نتوانند به آن عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی افزود: نامزدهای انتخاباتی مرحله دوم در تبلیغات باید به معرفی خود و توانمندی‌هایشان بپردازند و از هرگونه تخریب نامزدهای انتخاباتی دیگر پرهیز کنند، همچنین از تبلیغات غیرقانونی، راه اندازی کارناوال و استفاده از تبلیغات و پوسترهای غیر قانونی جلوگیری کنند و تمامی این اقدامات را در محدوده شرع، قانون و اخلاق انجام دهند.

تقوی تصریح کرد: مردم نیز باید با نیت خالص و با حضور حداکثری فرمان مقام معظم رهبری را پاسخ دهند و در انتخابات مرحله دوم شرکت و یکدیگر را به شرکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح ترغیب و تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به نیروهای امنیتی و نظامی در استقرار امنیت کمک و با بصیرت و تیزبینی از ایجاد مشکل و بحث‌های امنیتی جلوگیری کرده و اطلاعیه‌های پخش شده از صدا و سیما و رسانه‌ها را پیگیری کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: مردم باید با تیزبینی و درایت تخلفات و مباحث مربوطه را رصد کنند و این تخلفات را با شماره تماس‌های 32268001، 32265058 و 32265626 به این بخش و یا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری اطلاع رسانی کنند.

تقوی اظهار داشت: در مرحله قبل هر نامزد انتخاباتی می‌توانست در هر دو صندوق یک نماینده داشته باشد، اما در این مرحله هر نامزد می‌تواند در پای هر صندوق یک نماینده داشته باشد، البته این نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی و امنیتی را ندارند و فقط باید روند صحیح انتخابات را نظارت کنند و تخلفات را برای اطلاع‌رسانی به نماینده فرمانداری اطلاع دهند.

وی بیان کرد: مهلت صدور کارت برای نمایندگان نامزدها تا پایان وقت اداری 4 اردیبهشت ماه خواهد بود و نامزدهای انتخاباتی باید نمایندگان خود را به صورت کتبی برای صدور و دریافت کارت معرفی کنند تا در موعد مقرر صدور کارت انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار