تابناک تهران - تجلیل از دکتر سید نصیر سینایی پدر خسرو سینایی کارگردان و فیلم نامه نویس سینما یکی از حاشیه های این دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس بود که با اکران یکی از مستند های سینایی به نام «دستگاه» و بازدید از محل کار پدرش همراه شد.
کد خبر: ۲۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 17 April 2016

جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس این بار با اتفاق جالبی همراه بود یعنی تجلیل از پنجاه سال طبابت سید نصیر سینایی پدر خسرو سینایی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما.

البته خسرو در این جشنواره فیلم مستند «دستگاه» ساخته این کارگردان هم به نمایش درآمد و پس از انجام مراسم برای اولین بار خسرو سینایی و تعدادی از حضار توانستند از محل کار پدر او در هشتاد سال پیش در ناحیه متروك و دورافتاده جزیره عباسک بازدید کنند. سینایی درباره این اتفاق می‌گوید: «احساستی همچون غرور، شعف و دلتنگی غریبی را تجربه کردم.»

او درباره استقبال از سفر و اکران فیلمش می‌گوید: «خوشبختانه گویا از کل جشنواره استقبال خوبی شده بود که این واقعا جای خوشحالی دارد. حتی اهالی سینما هم استقبال خوبی از این جشنواره کرده‌اند. در مورد فیلمی که از من اکران شد هم از آنجایی که فیلم به نوعی در ارتباط با پدرم و صندوقچه ای متعلق به او بود مناسبت داشت.» سینایی ادامه می دهد: «به طور کلی احساس قدرشناسی مردم ایران به ویژه اهالی جنوب کشور به نحوی ست که انسان را شگفت زده می‌کند و نشان می‌دهد که گذر زمان هم نمی‌تواند خدمات افراد را از ذهن مردم پاک کند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار