سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های قم گفت: وضعیت پیشرفت پروژه مترو بهتر از منوریل است.
کد خبر: ۲۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 15 April 2016
به گزارش تابناک قم، نعمت الله عواطف رستمی، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه منوریل قم،اظهار داشت:در حال حاضر تصمیم جدیدی برای این پروژه اتخاذ نشده و همان تصمیم گذشته کاملا پا برجا است.

وی افزود: در تصمیم قبلی قرار بر این بود که دهه فجر این پروژه تست آزمایشی شود که انجام شد و پس از این ادامه این پروژه تا میدان مطهری کامل شود،البته در حال حاضر فعالیت کمی در این پروژه وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تست واگن منوریل زمان بر است،تصریح کرد: در صورت تامین مالی در سال 95 فاز یک حتما افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن آخرین وضعیت پروژه مترو وبیان این موضوع که دستگاه عظیم حفاری مکانیزه EPB_ TBM با قطر حفاری 9.36 متر اکنون از مرز حفاری تجمعی 7 هزار و 100 متر گذشته است، عنوان کرد: این پروژه مشکل چندانی ندارد  و در حال حاضر نیز حفاری تونل انجام می شود و در فاز اول به دنبال خرید،تملک و همچنین تجهیز 3 ایستگاه هستیم.

عواطف رستمی با بیان اینکه پروژه مترو نسبت به منوریل در وضعیت خوبی به سر می برد،ابراز داشت: در حال حاضر تونلینگ مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری به اتمام رسیده است البته به این معنی نیست که زیر ساخت ها به صورت کامل انجام شده و هنوز مراحل آماده سازی تونل ها ادامه دارد.

وی افزود: تمام تلاش شورا این بود که پروژه مترو را از لحاظ منابع مالی تجهیز کند و در سه نوبت این اقدام انجام گرفت و جمعا بیش از 450 میلیارد تومان به این پروژه کمک مالی انجام گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی قم خاطر نشان ساخت: جلسات شورای اسلامی شهر قم نیز در سال جدید همانند سال گذشته روزهای یکشنبه از ساعت 17 تا 20 در محل ساختمان شهید باکری برگزار می شود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار