خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه؛
تابناک: حسن شمشادی: تابستان 91 الجزیره خبر داد که دمشق سقوط کرده بعد از یک هفته ما به دمشق رفتیم و گزارش دادیم که دمشق سقوط نکرده است و نشان دادیم که این بازار دمشق و مردم آن است که در حال ادامه زندگی هستند. و دراین قسمت هم درگیری وجود دارد و اینها هم تک تیر اندازان هستند. ما با این گزارش جواب الجزیره را دادیم.
کد خبر: ۲۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 13 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن شمشادی یکی از رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل است که پس از تمام شدن دوران دفاع مقدس جبهه های دیگری را در جهان اسلام برای ادای رسالت و دین خود به شهدا برگزید و داوطلبانه و با اشتیاق وافر در قالب خبرنگار عرصه مقاومت به خطرناک ترین کشورهای جهان برای خبرنگاران یعنی عراق و سوریه عزیمت کرد تا حقایقی را که در بلاد اسلامی می گذرد و توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام را که برای دستیابی به اهداف خود از هیچ جنایتی رویگردان نیستند را به تصویر بکشد.

خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه در محل مزار شهید گمنام دانشگاه اراک در سخنرانی با عنوان مدافعان حقوق بشر به تشریح اتفاقاتی از حضورش در سوریه پرداخت.

شرایط بحرانی در سوریه:

اولین تهدید من از پروژه کشته سازی در سوریه شروع شد. عکس دختری را منتشر کردند که دولت سوریه این دختر را در تظاهرات دستگیر کرده و در اسید سوزانده است. شبکه خبری الجزیر یک هفته روی این خبر مانور می داد.

بعد از یک هفته تلویزیون سوریه از این دختر مصاحبه گرفت و معلوم شد که این دختر زنده است. من خبر تلویزیون سوریه را با لوگوی خود تلویزیون ضبط کردم و گزارشی تهیه کردم و در آن اشاره کردم که این همان دختری است که می گفتند دولت بشار اسد آن را کشته است. بعد از اینکه 20:30 این گزارش را پخش کرد همه سایت‌های معاند نظام این خبر را منتشر کردند که حسن شمشادی مامور اطلاعاتی، شکنجه گر و ... است. شمشادی خبرنگار ایرانی است که درسال 88 پروژه‌ ای  مثل آن را در ایران انجام داده است و حالا دولت ایران ایشان را به سوریه فرستاده تا پروژه های این چنینی را انجام دهد.

بعد از انتشار این خبر در ایران سایت‌های معاند نظام این خبر را ترجمه کردند که این خبرنگار مامور نظام است که پروژهای تبلیغاتی دست این خبرنگار است. از آنجا شده که مخالفان بشار سر ما جایزه گذاشتند. بلافاصله سایتی به نام شکار بسیجی خبر زد که ما این شخص را شکارکردیم. منم در صفحه شخصی خود خبر زدم که خدا را شکر ما را به اسم بسیجی شکار کردند.

خاطره حلب و نجات معجزه آسا:

تابستان 91 الجزیره خبر داد که دمشق سقوط کرده بعد از یک هفته ما به دمشق رفتیم و گزارش دادیم که دمشق سقوط نکرده است و نشان دادیم که این بازار دمشق و مردم آن است که در حال ادامه زندگی هستند. و دراین قسمت هم درگیری وجود دارد و اینها هم تک تیر اندازان هستند. ما با این گزارش جواب الجزیره را دادیم.

بلافاصله بعد از آن بحث سقوط حلب را مطرح کردند. برای تهیه گزارش به حلب رفتیم. در وسط حلب گزارش دادم که و اینک به حلب رسیدیم و اینجا میدان سعد الله جابری است و از این پس از اینجا برای شما گزارش می دهم. بعد از این گزارش خبر زدند که حسن شمشادی در حلب است و آن را دستگیر کنید. البته قبل از اینکه گزارشم از حلب پخش شود خبر زدند که مزدور نظام بشار اسد در کمین گیر کرده و کشته شده است.

از دمشق با هواپیما به حلب رفتیم. گفتم باید داخل شهر برویم گفتند نمی شود و خطرنا ک است و ... 7 ساعت در فرودگاه ماندیم. می گفتند که شما ایرانی هستید و ما از شما خبر داریم که تروریست‌ها به دنبال شما هستند. به خاطر امنیت خودمون ما را در فرودگاه بازداشت کردند. بعد ازمدتی گفتند که تعدادی از بچه‌های ما می خواهند به داخل شهر بروند شما هم می توانید با آنها به شهر بروید.

با آنها به داخل شهر رفتیم  شهر خالی بود و خبری از مردم نبود. در همان لحظه دیدیم که از در و دیوار گلوله به سمت ما می بارد. به تصویر بردار گفتم که دوربین را روشن کن و فیلم بگیر حتی اگر مردی. الحق و الانصاف تصویر بردار هم فیلم گرفت. گزارش دادم که اینجا حلب است ظاهرا آرام است ولی آرامشی زود گذر، به محض اینکه به مسیری دیگر پیچیدیم، از در و دیوار گلوله می بارید. تصویر بردارمون کات نکرده بود هنوز داشت فیلم می گرفت. من به راننده تاکسی گفتم که ما را به وسط شهر ببر. راننده تاکسی گفت امکانش نیست بالاخره راضی شد که ما را به وسط شهر برساند. به میدان سعد الله جابری رسیدیم. چون ما شب به این میدان رسیده بودیم و هنوز گزارش پخش نشده بود، خبر زدند که مزدور نظام را درسوریه به هلاکت رساندیم.

فردا گزارش ما پخش شد و دیدند که من در حلب هستم. خبر زدند که این مزدور را بگیرید. من یک هفته در حلب ماندم. بعد از برگشتم فراخوان تروریست برای قتل من عمومی شد و گفتند که در هر جای دمشق او را دیدید بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار