امام جمعه ابرکوه گفت: تیم مذاکره‌کننده موفق شده است با ارشادهای مقام معظم رهبری از مواضع حق‌طلبانه خود عدول نکند و خط قرمز هم، فریب خوردن از دشمن و پذیرش تدریجی رفع تحریم است.
کد خبر: ۲۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 11 April 2015

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های نمازجمعه ابرکوه با اشاره به شعار امسال با عنوان سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار داشت: شعار امسال ریشه در مبانی انقلاب، منش و روش عملی رهبری انقلاب دارد زیرا حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری، همواره بر رابطه وثیق میان دولت و ملت تأکید داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی، دولت برخاسته از آرای ملت و سیاست اجرایی آن بر مبنای مردم‌سالاری دینی است.

حسینی ادامه داد: فلسفه وجودی دولت، خدمتگزاری برای ملت است و ملت همواره دولت را از خود با خود و برای خود می‌داند و نتیجه و خروجی عنوان سال، تعمیق همبستگی ملی و وحدت گسترده عمومی در کشور است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: از آنجا که ملت همدل و همزبان با دولت است، دولت فقط و فقط وامدار ملت است نه وامدار احزاب و گروه‌ها و حتی مقامات استانی و دولت آقای روحانی هم وامدار هیچ جریانی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: حمایت ملت از دولت و دولتمردان، شعار حاشیه‌ای نیست بلکه متن عملی برای همه ما است و این موضوع برخاسته از عنایت‌ها و حمایت‌های رهبری از دولت است که برای ما الزام‌آور است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکرات هسته‌ای و پس از 16 ماه گفت‌وگو، آخرین دور مذاکرات هفته گذشته به مدت 9 روز در لوزان انجام گرفت و با صدور بیانیه که تفاهم‌نامه اولیه است، پایان یافت و بعضی دوستان دلواپس هستند که ما دیگر تلاش و زحمات چندین ساله دانشمندان هسته‌ای را از دست داده‌ایم و به فعالیت‌های جزئی در بحث غنی‌سازی تن داده‌ایم اما واقعیت این است که هنوز توافقی صورت نگرفته تا برد و باختمان قطعی شود.

وی افزود: این بیانیه ارائه راه حل توافق است و نه توافق، بنابراین هنوز داده و ستانده‌ای صورت نگرفته و آنچه که مسلم است، مدیریت کلان مذاکرات در اختیار مرکزیت نظام است و تیم مذاکره‌کننده با ارشادهای مقام معظم رهبری بر این موضوع پافشاری کرده‌اند که تا کلیه تحریم‌ها یک‌جا برداشته نشود، توافقی حاصل نخواهد شد.

حسینی ادامه داد: تا این اندازه که ایران موفق شده قدرت‌های زورگو را تسلیم خود کند، ما آن را پیروزی سیاسی می‌دانیم.

وی ادامه داد: این نکته را دوباره ولی امر مسلمین روز گذشته بر آن تأکید داشتند که اساسا اگر تحریم‌ها یک‌جا برداشته نشود، مذاکره معنا ندارد چون مذاکره برای رفع تحریم است.

حسینی خاطر نشان کرد: آنچه که ما عرض کردیم این بوده که تیم مذاکره‌کننده موفق شده است با ارشادهای مقام معظم رهبری از مواضع حق‌طلبانه خود عدول نکند و خط قرمز هم، فریب خوردن از دشمن و پذیرش تدریجی رفع تحریم است.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: بنابراین هنوز تا توافق نهایی فاصله داریم و بر این باوریم که دشمن خدعه‌گر، مکار و عنصری عهدشکن است و به همین دلیل نمی‌توانیم به حرف آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی آنها اعتمادی داشته باشیم چون تاکنون هم اظهاراتشان بر خلاف بیانیه مشترک بوده و به خاطر خوش رقصی برای لابی صهیونیسم، حرف‌های بی‌پایه و تعجب‌آور می‌زنند که آبروی خودشان را نزد آنها حفظ کنند.

وی تأکید کرد: تا ملت ما عملاً رفع تحریم‌ها و پذیرش عملی حق مسلم خود در داشتن انرژی هسته‌ای را توسط اردوگاه استکبار به سردمداری آمریکا نبیند، هیچ امضا و تعهدی را به رسمیت نخواهد شناخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار