مدیرکل میراث فرهنگی تهران گفت: مشکل گردشگران ایرانی در برخورد نادرست پلیس فرودگاه استانبول، راهنمایان ایرانی ترکیه و معطلی در مرزها با سازمان آژانس‌های گردشگری ترکیه (تورساب) مطرح شد.
کد خبر: ۲۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 13 April 2016
رجبعلی خسروآبادی درباره سفرش به ترکیه برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که از ۱۹ تا ۲۱ فروردین در آنکارا برگزار شد،  گفت: در این برنامه از ایران مسئولان بخش‌های مختلف امنیتی، شهرسازی، راه وزارت کشور، بهداشت، امور زنان و... به همراه معاون گردشگری حضور داشتند که درباره مشکلات حوزه گردشگری مسائل مختلفی را با تورساب(سازمان آژانسهای گردشگری ترکیه) مطرح کردیم و قرار شد آن را پیگیری کنند.

وی گفت: یکی از آن مسائل برخورد نامناسب پلیس‌های مرزی به خصوص در مرز زمینی بود که به عنوان مشکل مطرح شده بود. یکی دیگر از مشکلات مطرح شده درباره توقف زیاد مردم برای صدور ویزا در حوزه زمینی بود همچنین گزارش‌هایی از برخورد ناشایست پلیس‌های فرودگاه استانبول با مسافران ایرانی به ما داده بودند که هر سه مورد را در حوزه برخورد با مسافران ایرانی با آنها مطرح کردیم.

خسروآبادی بیان کرد: بحث دیگر درباره خدماتی بود که در برخی از موارد به مسافران داده می‌شود اما با واقعیت منافات دارد مثل اینکه درجه‌بندی هتل با آنچه که اعلام می‌شود یکی نیست.

خسروآبادی به مطرح شدن مشکل راهنمایان ایرانی در ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: راهنمایان ایرانی ترکیه که کار هدایت مسافران را انجام می‌دهند گله‌مند بودند که در حق آنها اجحاف می‌شود و مزایایی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود همچنین متناسب با کاری که انجام می‌دهند حقوق خوبی نمی‌گیرند. این موضوع را هم با تورساب مطرح کردیم البته برخی از این راهنمایان با دفاتر ایرانی در تهران طرف قرارداد هستند که چنین مشکلاتی را نداشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: جلسه‌ای با سرمایه گذاران و هتل‌سازان ترکیه و معاون گردشگری کشور داشتیم این سرمایه‌گذاران برای فعالیت در ایران علاقه‌مند بودند به همین دلیل سوالاتی در زمینه تضمین سرمایه و حمایت دولتی را مطرح کردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار