پنجمین دوره ایده پروری با محوریت نمادهای شهر زیارتی در مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت 8 تا 10 اردیبهشت ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴ 13 April 2016
به گزارش تابناک رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین هاشم مهذب رحیم زاده، مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان در نشست خبری گفت: ماموریت پارک علم و فناوری  توسعه فناوری به معنای تبدیل دانش و ایده به کسب و کاراست.
 
مدیرمرکز رشد فناوریهای فرهنگی و زیارت افزود: ماموریت پارک علم و فناوری این است که کسب و کارهای فناوری فرهنگی را رونق دهد.
 
به گفته وی در دنیای امروز، مراکز رشد وظیفه کمک به ایجاد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را برعهده داشته و در‌حال‌حاضر هزاران صاحب‌ایده در بیش از سی‌هزار مرکز رشد در سراسر دنیا مشغول پرورش ایده‌های خود هستند.

مهذب با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم این حوزه جذب و پذیرش سرمایه برای هسته‌های مرکزی فناورانه فرهنگی است افزود : درپارک علم و فناوری اقتصاد مبتنی بر دانش است و برگزاری دوره ایده پروری  در میان تمام مستعدین  اعم از دانشگاهیان  و محققان و جوانان ، متناسب با نیازهای شهر می‌تواند ایجاد خلاقیت و اندیشه کند.
 
مهذب گفت: ایجاد کسب و کار از دل ایده ها بیرون می آید که از یک استانداردهای منطقی از ایده تا کسب و کار وجود دارد.
 
وی افزود: به طور متوسط در هر دوره ایده پروری  2 تا 3 تیم پذیرش کردیم که از این تعداد4 مجموعه وارد مراکز رشد شدند.
 
در ادامه جلسه مهدی یک پسر، عضو شورای مرکز رشد فناوری فرهنگی و مدیربرگزاری دوره ایده پروری نمادهای شهری گفت: مرکز رشد مرکز غیرانتفاعی است که با مشقت‌ها کارها را پیش می‌برد.
 
وی در توضیح فراخوان دوره ایده‌پروری نمادهای شهر زیارتی مشهد گفت: در این دوره‌های کسب و کار به دنبال یک نماد و محصول مشخص نیستیم.
 
یک پسر افزود: محورهای دوره ایده پروری این دوره، نمادهای شهری، نشانه های شهری ، مبلمان شهری، هویت بصری شهری و رویداد مکان های شهری هستند که دراین مورد آخر، کمتر به آن توجه شده است.
 
مدیر برگزاری دوره ایده پروری نمادهای شهری گفت: کمیته علمی این  دوره ها نیز گزینه های اصلح اساتید دانشگاه‌ها هستند.
 
وی هدف از برگزاری این دوره را شناسایی گروه های بالقوه در زمینه نمادهای شهری که ایده هایی نوین و متناسب با ارزش های موجود در شهر مشهدهستند، عنوان کرد و گفت: رشد و تعالی مفاهیم نمادین و هویت‌ساز شهر، در دستور کار است.
 
یک پسر افزود: تاکنون 4 کارگاه با حضور 40 نفر در 15 گروه، دوره های ایده پردازی در مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شده است.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره بحث سوغات فرهنگی زایر، که طی سالهای گذشته، تحقیقات و جو رسانه ای خاصی برایش ایجاد شده بود یک کتاب به حاضران هدیه کرد با عنوان" سوغات فرهنگی زائر رضوی" که حاصل پژوهش هایی در این زمینه می‌باشد.
 
 شایان ذکر است این دوره ها با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، وزارت علوم و تحقیقات پارک علم و فناوری خراسان رضوی و معاونت علمی و فناوری ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ریاست جمهوری برگزارمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار