یکی از استان‌ها اخیرا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه را جذب کرده است، بنابراین مدیران قم نیز باید ببیند که این استان‌ها چه کرده‌اند و چه امکاناتی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده‌اند که اکنون در این جایگاه هستند.
کد خبر: ۲۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲ 11 April 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی که روز پنجشنبه به قم سفر کرد بخش اعظمی از دیدارهای خود را به مدیران دستگاه‌های اجرایی اختصاص داد و نقطه نظرات و مشکلات ایشان را شنید و در خصوص رفع این مشکلات ضمن پیشنهاد راهکارهایی، دستورات لازم را برای پیگیری حل این مشکلات صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در این دیدار با بیان اینکه 5 هزار هکتار به فضای سبز قم افزوده شده است، گفت: تنها در پارک ثامن، 100 هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

وی افزود: تغییر الگوی کشت در قم در دستور کار است ولی از وزارت جهاد کشاورزی خواسته‌ایم اجبار در این زمینه را برای قم در نظر نگیرند.

استاندار قم با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای یکی از اولویت‌های کشاورزی در قم است، گفت: همچنین طرح تغییر مزارع به باغات را هم دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشاورزان در قم با دو مشکل مواجه هستند نخست اینکه در صورت عدم کشت طی چند سال زمین آنها از اختیارشان خارج می‌شد که البته دستور داده شده این مشکل حل شود و زمین کشاورزی در صورت عدم کشت همچنان در اختیار کشاورزان باشد.

صالحی‌منش با اشاره به اینکه محدودیت کشت باغی در قم وجود دارد، گفت: دومین مشکل این است که در حال حاضر گفته شده از کشت انار و انجیر در قم خودداری کنید و تنها محصولی هم که باقی می‌ماند پسته است ولی حقیقت آن است که درخت پسته بعد از 10 سال باردهی دارد و طی این مدت آب زیادی مصرف می‌کند بنابراین کشت گلخانه‌ای را باید در دستور کار قرار داد.

استاندار قم افزود: کشاورزان به دنبال کسب سود از کاری که انجام می‌دهند هستند بنابراین باید با روش‌های گلخانه‌ای، سوددهی سریع‌تر را برای آنها محقق کرد.

سد کوچری تا 35 درصد آبگیری شده است

سیدحسن رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: آبگیری سد کوچری تا 35 درصد انجام شده است.

وی افزود: برعکس قم، بارندگی در برخی شهرها همچون گلپایگان خوب بوده و ورودی آب به این مناطق بیش از قم است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با بیان اینکه آبگیری در این سد به میزان روزی 20 سانتی‌متر صورت می‌گیرد، افزود: در سد 15 خرداد نیز در حال حاضر 28 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است که تا پایان فصل بهار 10 میلیون متر مکعب دیگر ذخیره خواهد شد.

وی گفت: امسال از نظر ذخیره و پایداری کیفیت آب شرب در قم وضعیت بهتری داریم.

کاهش 30 درصدی سرقت در قم طی نوروز امسال

حجت‌الاسلام علی بنایی در دیدار با علی لاریجانی اظهار کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی سرقت در قم بودیم.

وی افزود: مشکل امنیتی نیز طی این مدت در قم وجود نداشت که دلیل اصلی آن تلاش جدی مسئولان امنیتی و همچنین عدم ارائه مرخصی به زندانیان بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه در نوروز امسال، شاهد تلاش گسترده مسئولان و مدیران اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بودیم گفت: این امر در طلیعه سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، نویدبخش سالی امن و آرامش‌بخش برای مردم و زائران خواهد بود.

پرهیز از موازی‌کاری‌ها

مجید متین‌فر سرپرست شهرداری قم نیز در این دیدار اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام دولت و ملت، همزبانی و همدلی نامگذاری کرده‌اند شاهد همکاری و تعامل همه جانبه میان دستگاه‌های مختلف با مردم باشیم.

وی افزود: بهره‌مندی همگانی از پروژه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی بهتر در دستور کار شهرداری قم قرار دارد، همچنین سعی داریم از موازی‌کاری جلوگیری کرده و این مسئله را خنثی کنیم.

سرپرست شهرداری قم با بیان اینکه یکی از آفات مهم در مدیریت شهری، وقت و هزینه‌های زیادی است که موازی‌کاری‌ها از بین می‌برند، گفت: بسیاری از هزینه‌ها هم به جای آنکه برای عمران و آبادانی باشند، صرف خنثی کردن این موازی‌کاری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های مهم مذهبی و ملی، میلیون‌ها زائر به قم مشرف می‌شوند که برای خدمت‌رسانی بهتر به آنها باید همدلی و وفاق را توسعه داد.

متین‌فر با اشاره به تلاش شهرداری قم برای تعظیم شعائر مذهبی و حفظ شأن ایام فاطمیه در نوروز امسال خاطرنشان کرد: همه تلاش مجموعه مدیریت شهری این بود که زائران و مسافران نوروزی، حال و هوای فاطمی را در قم شاهد باشند.

سرپرست شهرداری قم عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های مردمی و همچنین گفته‌های مسئولان ارشد استان قم، رضایت نسبی از عملکرد شهرداری در نوروز امسال به دست آمده است.

وی ادامه داد: طی نوروز 94، قم شهری نظیف و پاکیزه بود و همه مسافران و گردشگران بر این امر صحه گذاشتند.

متین‌فر با تاکید بر استفاده از ظرفیت ریاست مجلس که نماینده قم در قوه مقننه است برای پیشبرد اهداف و پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: توجه به رویکرد بودجه ملی در مجموعه شهرداری یکی از اولویت‌های امسال خواهد بود زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب، قم آبروی نظام اسلامی به شمار می‌رود و بنابراین نگاه ملی و بین‌المللی به این شهر هم لازم است.

سرپرست شهرداری قم با بیان اینکه همه هزینه‌های قم نباید بر دوش شهروندان باشد، گفت: لازم است با ارائه مجوز و اعتبارات ملی، کمک‌های بیشتری به قم صورت بگیرد.

وی ضمن تشکر از حمایت رئیس مجلس و دیگر مسئولان به منظور گشایش در بحث فروش اوراق مشارکت متروی قم عنوان کرد: قرارگاه خاتم کار خود را در مترو انجام می‌دهد و حتی به رکورد حفاری 31 متر در روز هم رسیده است به طوری که در حال حاضر حفاری 3 کیلومتر خط A مترو به پایان رسیده اما به دلیل شکل اوراق مشارکت تغییر کرده در زمینه فروش آن هم مشکلاتی به وجود آمده است.

متروی قم روزی 25 متر حفاری می‏‌‏شود

ولی‌الله بیاتی رئیس شورای شهر قم نیز در دیدار با نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله شورا، انتخاب شهرداری است اظهار کرد: با یکی از افراد که شهردار یکی از کلانشهرهای کشور است گفت‌وگویی داشته‌ایم.

وی افزود: همه اعضای شورای شهر قم با انتخاب این فرد به سمت شهردار موافق هستند و در گذشته هم نام او مطرح بود ولی در حال حاضر موافقت این شخص جلب نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه لازم است در این زمینه از حمایت و توصیه‌های رئیس مجلس هم برخوردار شویم گفت: به نظر می‌رسد با سفارش جنابعالی، نظر موافق او جلب شود.

وی در مورد پروژه‌های قطار شهری قم خاطرنشان کرد: گفته شده بود مونوریل در 6 ماهه نخست سال به بهره‌برداری می‌رسد ولی اینکه کدام 6 ماه و کدام سال را ما هم نمی‌دانیم.

بیاتی در مورد پیشرفت پروژه متروی قم هم عنوان کرد: در حال حاضر حفاری مترو به میزان میانگین 25 متر در روز ادامه دارد.

پیشرفت 85 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب قم

عبدالحمید توکلی‌بینا در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، تصفیه‌خانه فاضلاب قم در حال ساخت است.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت 85 درصدی بوده و یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است که 250 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه‌اندازی این تصفیه‌خانه تا مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: به این ترتیب پوشش شبکه فاضلاب در قم به 48 درصد خواهد رسید ضمن اینکه این تصفیه‌خانه دارای تجهیزات لازم برای تولید برق از لجن هم خواهد بود که 70 درصد برق خودش را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات دریافتی از بانک توسعه اسلامی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای خطوط انتقال اصلی و فرعی فاضلاب در مناطق 2 و 3 قم هزینه شده‌ است.

توکلی‌بینا با اشاره به اجرای 100 کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب در قم با استفاده از این تسهیلات خاطرنشان کرد: مناطق 2 و 3 قم در این زمینه مشکلات بیشتری دارند به همین دلیل اولویت با این مناطق بوده است.

برنامه‏‌‏های صدا و سیمای مرکز قم برای انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر هم از دیگر مدیرانی بود که با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قم در حال حاضر، آمادگی برای انتخابات مجلس در اسفندماه است.

وی افزود: در مرکز قم تمهیداتی برای این منظور اندیشیده شده است تا مردم آمادگی لازم برای این انتخابات و حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی را داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با بیان اینکه همدلی و همزبانی ملت و دولت رمز موفقیت ایران اسلامی خواهد بود، گفت: امیدواریم در سایه درایت و رهبری‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، انتخاباتی باشکوه در اسفندماه داشته باشیم.

قم در نوروز امسال جزو 5 استان پرتردد کشور بود

محسن بهشتی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقارن نوروز 94 و ایام فاطمیه سبب شده بود تعداد بیشتری از مسافران به قم مشرف شوند و همچنین مدت زمان اقامت آنها هم افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود قم در نوروز امسال جزو پنج استان پرتردد و شلوغ کشور از نظر جاده‌ای بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه قم دارای هشت ورودی جاده‌ای است گفت: با اینکه تردد در نوروز امسال در سطح جاده‌های قم افزایش یافته بود ولی شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی ادامه داد: کمربندی جدید قم به طول 110 کیلومتر یکی از نیازهای اساسی محسوب می‌شود بنابراین از دولت و مجلس می‌خواهیم در پیوست بودجه، اعتباری برای این منظور اختصاص دهند.

بهشتی با اشاره به اینکه پیشنهاد سرمایه‌گذاری 80 درصدی در این طرح ارائه شده است گفت: این آمادگی وجود دارد که کمربندی جدید قم به صورت آزادراهی و حتی اخذ عوارض ساخته شود و در حال حاضر برخی نهادها مانند بنیاد مسکن در این زمینه آمادگی دارند.

نیاز قم به پست 400 کیلوولت ضروری است

سید مرتضی نبوی هم در دیدار با لاریجانی با بیان اینکه هنوز تسهیلات بانکی به منظور توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی قم قرار نگرفته است گفت: در حال حاضر نیازمند کمک‌های ارزی در این زمینه هستیم.

وی افزود: ایجاد پست 400 کیلوولت برای پایداری شبکه برق در قم امری لازم و حتی از نان شب واجب‌تر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم خاطرنشان کرد: برخی خاموشی‌ها به دلیل ناپایداری شبکه رخ می‌دهند که در صورت ایجاد پست 400 کیلوولت، این مشکل برطرف می‌شود.

کاهش 37 درصدی بیماری‏‌‏های دام در قم

محمدمهدی رفیعی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه‌ها و محل‌های عرضه محصولات پروتئینی در دستور کار دامپزشکی قم قرار دارد.

وی افزود: این بازرسی‌ها در نهایت سبب بهبود وضعیت تولید و عرضه محصولات پروتئینی به ویژه در حوزه گوشت قرمز و سفید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، در سال 93 نسبت به سال قبل از آن شاهد کاهش 37 درصدی بیماری‌های مربوط به دام در قم بودیم.

جلسه نهایی تاسیس بیمارستان 1000 تختخوابی قم برگزار می‏‌‏شود

ابوالفضل ایرانی‌خواه نیز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استراتژی اصلی برای تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی قم تعیین شده است.

وی افزود: به گفته وزیر بهداشت، این بیمارستان از استانداردهای بالایی برخوردار خواهد بود و تا 20 سال آینده بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: قرار است طی هفته آینده جلسه نهایی برای تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی قم برگزار شود.

قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی

نصرالله بازوند در دیدار مدیران اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان قم دارای موانعی است تصریح کرد: از جمله موانع سرمایه‌گذاری در قم بالا بودن قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی است و این مسئله موجب شده است که در زمینه راه‌اندازی کارخانه‌ها با آن روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتقال واحدهایی که نباید در شهرها فعالیت می‌کردند منجر به بالا رفتن غیرمتعارف قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی شده است بیان کرد: این مسئله معضلی شده است و واحدهای تولیدی توان تامین اعتبار لازم برای خرید زمین در شهرک‌های صنعتی را ندارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه فاکتورهای سوری برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از بانک‌ها از دیگر مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی است خاطرنشان کرد: این مسئله موجب بروز مشکلاتی شده است.

توصیه لاریجانی به مدیران قم

لاریجانی پس از دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان استان و شهر قم با بیان اینکه آبادانی و رونق تولید اولویت قم در سال 94 خواهد بود، اظهار کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز این مسائل عنوان شده است و البته مدیران قم نیز در این زمینه وظیفه مضاعفی دارند.

وی افزود: قم دچار عقب‌ماندگی‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است و با اینکه از نظر تمدن و فکر اسلامی جایگاه بالایی دارد ولی در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید هنوز به وضعیت مناسبی نرسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توریسم، صنایع مختلف، دامداری و کشاورزی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در قم هستند، بیان کرد: لازم است مدیران استفاده خوبی از زمان و ظرفیت‌های موجود برای رونق سرمایه‌گذاری در قم داشته باشند.

وی ادامه داد: کارآفرینان قمی مشکلاتی همچون عدم استقبال از سرمایه‌گذاری را مطرح می‌کنند در حالی که در شرایط موجود هر استانی که امکانات و بستر مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند در مسابقه توسعه جلوتر خواهد بود.

لاریجانی بیان کرد: یکی از استان‌ها اخیر 5 هزار میلیارد تومان سرمایه را جذب کرده است بنابر این مدیران قم نیز باید ببیند که این استان‌ها چه کرده‌اند و چه امکاناتی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده‌اند که اکنون در این جایگاه هستند.

وی با بیان اینکه لازم است بانک‌ها زمینه سرمایه‌گذاری را با ارائه تسهیلات و دیگر راهکارها فراهم کنند، گفت: البته در این راستا شهرداری، استانداری و سایر دستگاه‌ها نیز وظایف مربوط به خود را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مدیران قم نگرش باز در استقبال از سرمایه‌گذار داشته باشند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بیشتر موجب رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد شد و این هدف باید حتما مدنظر مدیران باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه جایگاه هر مدیر باید با توجه به تلاش او در زمینه بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار تعیین شود، گفت: گفت‌وگوهای هسته‌ای نیز امیدواری برای رفع مشکلات اقتصادی به وجود آورده است و امیدواریم در ماه‌های آینده خبرهای بهتری در این زمینه بشنویم.

وی در مورد رویدادهای اخیر میان ایران و عربستان بیان کرد: این امر باید از طریق دیپلماتیک دنبال شود.

رئیس مجلس افزود: از رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص پیگیری کردم که گزارش ارائه شده گویای پیگیری خوب این سازمان بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه نیز پیگیری‌های لازم را داشته است، بیان کرد: هرچند این اتفاق آزار دهنده است اما دستگاه‌های مسئول نیز پیگیری لازم را داشته‌اند و البته باید توجه داشت که ایستایی در این زمینه کارایی ندارد و باید به صورت فعال پیگیر ماجرا بود.

جریان‌های تروریستی بلای امت‌های اسلامی شده‌اند

علی لاریجانی در مراسم تکریم مادران شهدا و همسران جانبازان، شهدا و آزادگان که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد با بیان اینکه کشورهای مختلف در دنیا وضع متفاوتی دارند اظهار کرد: برخی ملت‌ها توانستند در جایگاه‌های رفیعی قرار گیرند اما برخی جایگاه‌های کوچک‌تری پیدا کردند.

وی اضافه کرد: عواملی سبب می‌شود که ملت‌ها و کشورها فراز و فرودهایی در تاریخ خودشان داشته باشند که یکی از این مسائل آمادگی کشورها برای جهاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای آماده برای جهاد توانستند به استقلال مناسبی دست پیدا کنند گفت: کشورهایی که از روحیه جهادی دور شدند استقلال خودشان را از دست دادند.

وی حدیثی از امام علی(ع) را بیان کرد و افزود: جهاد یک باب خاصی برای بهشتیان باز می‌کند و افرادی که اهل جهاد هستند با سرعت بیشتری به سعادت می‌رسند به همین علت ملت اهل جهاد رستگارند اما ملت‌هایی که لباس جهاد را از تن در بیاورند باید لباس ذلت را به تن کنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مادران شهدا مجاهدان راه خدا را تربیت کرده‌اند ادامه داد: هویت یک مومن به جهاد وابسته است و به گفته امام علی(ع) بصیرت به عنوان یک راه از افرادی که روحیه جهادی ندارند دور است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون جمهوری اسلامی می‌تواند در مقابل درشت‌گویی کشورهای دیگر ایستادگی کند به خاطر خون شهدا بود و اگر امروز در مسئله هسته‌‌ای ایران توانست غنی سازی را به عنوان حق تثبیت کند به خاطر مجاهدت شهدا بوده است.

لاریجانی، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را روحیه جهادی مردم دانست و تصریح کرد: ملت ایران از روحیه جهادی برخوردار هستند و نتیجه حرکت آبرومندی جمهوری اسلامی در دنیاست که این موضوع به خوبی با مقایسه وضعیت اکنون مردم کشور با وضعیت دوران شاهنشاهی به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به وضعیت دوران شاهنشاهی که مسئولان کشورهای مختلف پیشنهادهای مختلف را به مردم ایران تحمیل می‌کردند ابراز کرد: در آن دوران ایران فکر می‌کرد ژاندارم منطقه است به همین علت در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و نفت به آن کشور فروخت که این سبب خجالت ملت ایران شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران داشته‌های خود را در انقلاب فدا کردند اما آبروی خود را خریدند به همین علت اکنون در صحنه بین‌المللی سرافراز هستند هر چند مشکلات بسیاری در این عرصه وجود دارد.

وی از برخی تحولات نظامی در کشورهای منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: دشمن عامل اختلاف در میان کشور اسلامی شدند نام یک کشور اسلامی را یدک می‌کشند اما به جای اینکه هویت یک کشور را تقویت کنند به جان کشورهای اسلامی افتاده‌اند؛ چه وجه شرعی دارد که کشوری با پول‌های مسلمانان برای نابودی دیگر کشورهای مسلمانان استفاده کنند.

لاریجانی مطرح کرد: این کشورها اختلاف‌افکنی را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند و جریان‌های تروریستی را تقویت کرده اکنون نیز گستاخی آن‌ها به جایی رسیده است که با یک کشور اسلامی وارد جنگ شده‌اند.

وی با بیان اینکه این کشورها احساس می‌کنند از بیداری کشورهای اسلامی عقب مانده‌اند مطرح کرد: ملت ایران یکی از عوامل بیداری اسلامی است، چراکه ایران در عرصه‌های مختلف مقابل ایران ایستادند؛ روزی دشمن حاضر نبود ایران یک سانتریفیوژ داشته باشد اما اکنون قبول کرده در نطنز سانتریفیوژهای بسیاری داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه برخی کشورهای اسلامی که دارایی‌های بسیاری دارند با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند گفت: علاج مشکلات این است که وحدت امت اسلامی تابلوی حرکت کشورهای اسلامی قرار گیرد نباید همانند مصر عمل کنیم بلکه با الگو برداری از عمل امام خمینی(ره) بر استقلال پافشاری کنیم و فریب کشورهای غربی را نخوریم.

وی ادامه داد: سال‌های طولانی با کشورهای استکباری مواجه بودیم و به خوبی می‌دانیم که دشمن همیشه برای تضعیف اهداف قدم برمی‌دارد مگر زمانی که مردم از عقاید خودشان کوتاه بیایند.

لاریجانی خانواده‌های شهدا را ستون استوار ملت ایران خواند و عنوان کرد: مسئولان باید قدردان این قشر باشند و برای ادامه دادن راه شهدا تلاش کنند.

وی به اهداف انتخاب شعار سال 94 اشاره کرد و گفت: اکنون که با یک مشکل بین‌المللی مواجه هستیم نباید به ظاهر الفاظ طرف مقابل توجه کنیم، روحیه ایستادگی وجود دارد اما ملت و دولت باید در کنار یکدیگر باشند؛ ممکن است در مذاکرات ملاحظاتی وجود داشته باشد اما این نباید عامل اختلاف شود و ملت و دولت باید همدیگر را یاری کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه تحولات بسیاری رخ داده و جریان‌های تروریستی بلای امت‌های اسلامی شده‌اند به همین علت باید با حرکت‌های سیاسی و فرهنگی نگذاریم آسیبی به کشورهای اسلامی وارد شود که این امر ساده‌ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه رکود در کشور وجود دارد ابراز کرد: بیکاری یکی از مشکلات جامعه اسلامی است که با افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش مناقشات سیاسی که گاهی مشکلاتی در کشور ایجاد می‌کند برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی به وجود آورده است تصریح کرد: در کشوری که دموکراسی است اختلاف نظر باید وجود داشته باشد هر چند سخن رهبری نیز به معنای انتقاد نکردن نیست بلکه انتقاد سازنده و هدایت مسائل به سمت مسائل اصلی کشور مد نظر است.

وی اولویت نخست کشور را سرمایه‌گذاری و تولید برشمرد و عنوان کرد: تسهیل فضای کسب و کار می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد و اینکه قوای سه‌گانه افزایش سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنند جای تقدیر دارد اما این روش باید در بدنه ملت تبدیل به فرهنگ شود.

لاریجانی اضافه کرد: در سال جاری با وجود مشکلات مالی کشور مصوبات مناسبی را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم مشکلات خانواده‌های شهدا را به شیوه‌ مطلوبی رفع کنیم.

دیدار لاریجانی با خانواده شهید عرب

علی لاریجانی همچنین در ادامه برنامه‌هایش در سفر به حوزه انتخابیه خود با خانواده شهید عرب از شهدای هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با محمد عرب پدر شهید حسن عرب گفت‌وگو کرده و از خداوند متعال برای پدر این شهید بزرگوار طلب عزت کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
از مسئولان خواهشمندیم فکری به حال زمینهای زینبیه کهک بکنن عدالت نیس که به خاطر مشکلات دو اداره راه شهرسازی و بنیاد مسکن مردم محروم این منطقه زینبیه کهک اسیب ببینند خواهشا رسیدگی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار