مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان از ۸۰ هکتار به ۱۸۰ هکتار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۰۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 10 April 2016
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان از ۸۰ هکتار به ۱۸۰ هکتار افزایش می‌یابد.

علیرضا جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: با سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این استان و قول مساعد بابت پرداخت یارانه پیاز زعفران سطح زیر کشت این محصول 125 درصد افزایش می‌یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت زعفران 25 هکتار بوده است عنوان کرد: امسال سطح زیر کشت این محصول 80 هکتار است که  در صورت دریافت یارانه پیاز زعفران 100 هکتار به این رقم افزوده می‌شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه باغات مدرن در سال 95 دنبال می‌شود گفت: در این زمینه توسعه 2000 هکتاری در کنار توسعه گلخانه‌های مدرن تا 200 هزار هکتار در برنامه کاری امسال سازمان جهاد کشاورزی است.

وی به خسارت باغات اشاره و اظهار کرد: هر ساله باغات سطح استان کرمانشاه به دلایلی همچون سرمای زودرس، تگرگ و سرمای دیررس دچار خسارت می‌شوند که بیمه کردن باغات برای جبران خسارت خالی از لطف نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان خسارت امسال به دلیل سرمای زودرس بهاره را 18 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این سرما به 50 درصد از 2000 هکتار باغ این استان آسیب آورد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار