مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: باید به دور از شعار زدگی در سال 'اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل' گام های بسیار موثر و اجرایی در حوزه زنان و خانواده برداشته شود.
کد خبر: ۲۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 10 April 2016
به گزارش تابناک یزد،  فخر السادات خامسی هامانه در نشستی با زنان برتر شهرستان خاتم افزود: در سال جاری که شروع و پایان آن با ولادت دخت نبی مکرم اسلام است مسیر و نقش موثر زنان را در جامعه یادآور می شود.
وی با اشاره به الگوپذیری زنان از حضرت فاطمه(س) گفت: زنان باید همچون حضرت زهر(س) با الگوپذیری در جامعه بتوانند نقش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به خوبی ایفا کنند.
وی ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و می توانند در عرصه های مدیریتی، تصمیم گیری، سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ تر داشته باشند.
وی خاطرنشان ساخت: زمانی که حضرت فاطمه(س) در زمان خودشان در تمام زمینه ها در اجتماع شرکت داشتند زنان امروز نیز باید با الگو پذیری از ایشان در تمام صحنه ها و عرصه ها حضور پررنگ و کاربردی داشته باشند.
وی گفت: سال فاطمی و 'اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل' این دو مناسبت و گره خوردن این دو با هم، نشان دهنده بار مسئولیت ما در جامعه، بخصوص جامعه زنان است و بانوان باید پررنگ تر از گذشته در اجتماع حضور فعال و با ارزشی داشته باشند.
وی با تاکید بر نقش زنان در زندگی و جامعه اظهار کرد: زنان با تقویت روحیه خوباوری می توانند همسو و هم گام با مردان در اجتماع ایفای نقش کنند چرا که خواستن، توانستن را در پی دارد.
وی افزود: در ترازوی عدالت خداوند تفاوت ها معنا ندارد زنان باید فارغ از نگاه های جنسیتی حضوری پررنگ در اجتماع داشته باشند.
وی اظهار داشت: امید دارم با تلاش زنان و با سیاستهای دولت تدبیر و امید و نهادهای دولتی علاوه بر توسعه شهرستان شاهد ارتقاء بیشتر آن باشیم.
وی همچنین از فرماندار خاتم در راستای همکاری ویژه در حوزه زنان تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای این نشست فرماندار خاتم با تاکید بر نقش خودباوری زنان اظهار داشت: زنان توانسته اند با تقویت روحیه خوباوری و اعتماد به نفس نقش شایسته ای را در جامعه داشته باشند.
محمد زاده رحمانی افزود: در اقتصاد شهرستان خاتم زنان جایگاه ویژه ای دارند و علاوه بر ایفای وظایف مادری و همسر بودن به خوبی نیز به همراه مردان، در اقتصاد خانوار و جامعه سهیم می باشند.
وی اضافه کرد: مدیران زن از جمله مدیران موفق مجموعه مدیریتی شهرستان هستند و سهم زنان از این مدیریت در حال افزایش است.
وی یادآور شد: در دو سال اخیر زنان شهرستان تواسته اند در زمینه های علمی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی به موفقیت های بزرگی دست یابند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار