دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «در خصوص قراردادهای خارجی باید بگویم که بین خودروسازهای داخلی و شرکت هایی مانند پژوهیچ پشت پرده وجود ندارد و شرکت های خارجی چون پژو با خوردوسازی های داخلی قراردادبسته،رنوقبلا حضورداشت،مرسدس بنز نیزقرارداد بسته،فیات هم درمراحل نهایی هستند و فولکس هم درحال انتخاب نفرات است.»
کد خبر: ۲۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 10 April 2016
محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با تابناک گفت: به طور طبیعی بازار خودرو افزایش هایی را با خود همراه دارد. مانندافزایش دستمزد،نرخ ارز و تورمی که به طور سالانه وجود دارد که دولت در این مدت سعی داشته آن را کنترل و سپس کاهش دهد و به حدود 12 درصد برساند و این موارد به هزینه های عمومی کشور اضافه می شود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در ادامه بیان کرد: اگر در سه سال گذشته به خوبی شرایط اقتصادی را نگاه کنیم، می بینیم که 31 درصد تورم داشتیم و قیمت خودرو نیزهیچ افزایشی نداشته و در نهایت این اتفاق می افتد که خودرو ساز با ضرر و زیان کالا را به مردم می فروشد که سبب می شود تا پول قطعه ساز دیر پرداخت شود و بخش های مختلف نتوانند به تعهدات خودعمل کنند و گرفتاری هایی بازار خودرو مواجه شد.

وی افزود: قیمت همواره توسط دولت کار اشتباه و نادرستی ست وهیچ دولتی وارد این مقوله نمی شود و قیمت خودرو توسط خود بازار تنظیم و اگر قیمت گذاری هم صورت بگیرد برای مصرف کننده هم پایین تر خواهد بود، چون عده ای که با قیمت کارخانه خودرو می خرند با قیمت بالاتر در بازار می فروشند و این مسائل سبب افزایش قیمت خودرو می شود.

نجفی منش در خصوص واردات خودروهای خارجی بیان کرد: واردات خودروهای خارجی هیچ تاثیری در قیمت خودروهای داخلی ندارد، چرا که هر کدام قیمت خود را دارد. کسی که پورشه و بی ام دبلیو می خرد، به خودرو داخلی و قیمت آن کاری ندارد.

وی سپس با تکذیب شایعه های پیرامون قرارددهای خارجی نیز گفت: در خصوص قراردادهای خارجی هم باید بگویم که بین خودروسازهای داخلی و شرکت هایی مانند پژوهیچ پشت پرده وجود ندارد و شرکت هایی پژو قراردادبسته است،رنو حضور داشت،مرسدس بنز نیز قرارداد بسته ،فیات هم در مراحل نهایی هستند و فولکس هم در حال انتخاب نفرات است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در پایان اظهار داشت: این اظهارات که می گویند که یک خودرو در داخل قیمتش 20 میلیون است اما وقتی صادر می شود به یک کشور دیگر می شود 3 میلیون غیر عقلانی ست، البته در خارج از کشور قیمت صادراتی 10 تا 20 درصد از داخل ارزان تر است که خودرو صادراتی مالیات افزایش افزوده، بیمه و شماره گذاری ندارد و سبب ارزانی قیمت خودرو می شود اما نه این فاصله قیمت!

منبع: تابناک
برچسب ها: خودرو ، قیمت ، افزایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار