معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور:
تابناک: معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور گفت: توصیه می کنم که تمام حوزوی ها یک بار سیاست های کلان ابلاغی را مطالعه کنند تا بتوانند سهم خود در تحقیق را ایفا کنند.
کد خبر: ۲۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد در اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان و اولین همایش کتاب سال حوزه های علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: طبق روایتی از امام علی (ع) فراگیری دانش حسنه، بررسی و گفت و گو پیرامون آن تسبیح و جستجوی آن جهاد است.

وی با بیان اینکه اگر تاملی بر کار دانشگری داشته باشیم ارجش را متوجه شده و پیامدهایش را می توان در جامعه متجلی ساخت، ادامه داد: جریان علم یک جریان راهبری پذیر و نیازمند به راهبری راهبران کلام است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: نظام علمی در جمهوری اسلامی دارای اصول کلامی است که به کار در عرصه علم می انجامد و از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سند پیشگام علم کشور باید دید.

وی با بیان اینکه توصیه می کنم که تمام حوزوی ها یک بار سیاست های کلان ابلاغی را مطالعه کنند، عنوان کرد: مطالعه سیاست های کلان باعث می شود تا سهم خودمان در تحقیق را ایفا کرده و با شناسایی فردی و سازمانی با همگرایی نظام مندی، تبدیل به نقشه های اجرایی کنیم و سعی کنیم تا فاصله ها کوتاه تر شود.

باید دست به تولید علم اسلامی بزنیم

همچنین معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: اگر همه ظرفیت حوزه‌ها برای تولید علم دینی بسیج شود، باز هم زمان بسیاری باید صرف کرد تا به این هدف برسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر حصاری با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: اگر بخواهیم شخصیت حضرت زهرا (س) را بشناسیم، باید ابتدا خدا سپس پیامبر اکرم (ص) و بعد از آن حضرت علی (ع) را بشناسیم چراکه این شناخت کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانیم جایگاه حضرت زهرا (س) را برای خود ترسیم کنیم.

وی با اشاره به تمدن اسلامی، تصریح کرد: مادامی که علم دینی را در همه عرصه‌های تمدنی خودش و قلمرو دینی تولید نکرده باشیم پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود و مطمئناً ناگزیر هستیم کماکان در زمین ایدئولوژیک دیگران زیست کنیم.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه امکان اسلامی کردن علوم انسانی وجود ندارد، ادامه داد: اگر علمی بر منطقی ویژه استوار باشد تغییر ایدئولوژی نخواهد داد؛ ما باید دست به تولید علم اسلامی با منطق و اصول و مبانی ایدئولوژی خودش که کار بزرگ و وسیعی است بزنیم و تنها در حوزه‌های علمیه می‌توان این کار را انجام داد.

حصاری با بیان اینکه اگر همه ظرفیت حوزه‌ها برای علم دینی بسیج شود باز هم زمان بسیاری باید صرف کرد تا به این هدف برسیم، اضافه کرد: در این رابطه چشم امید ما به طلاب جوانی است که تمام پیشینه جامعه اسلامی را به عنوان سرمایه در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه تغییرات اجتماعی با شتاب فزاینده‌ای در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: باید اسلام را با ادبیات قابل فهم امروز به جهانیان عرضه کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار