نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس بيان كرد:
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: ندیدن اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی را باید در موضوع نفوذ دنبال کنیم.
کد خبر: ۲۰۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 10 April 2016
به گزارش تابناك خراسان رضوي، جواد كريمی قدوسي نماينده مردم مشهد در مجلس، شنبه شب در نشست تبيين شعار سال در مسجد امام جواد (ع) با اشاره نارضايتي رهبر معظم انقلاب از اجرايي نشدن اقتصاد مقاومتي اظهار كرد: نگاه رئیس‌جمهور و بخشی از دولت این است که باید سرمایه‌دار خارجی در کشور سرمایه‌داری کند تا مشکل اقتصاد حل شود. البته ما با سرمایه‌گذاری خارجی که در چارچوب ضوابط باشد، مشکلی نداریم اما مخالف سلطه هستیم.

 قدوسي با بيان اين نكته كه دشمني غرب با ايران به‌خاطر اصل نظام و ولايت فقيه است، گفت: چندین سال قبل که آقای کمال خرازی نماینده ایران در سازمان ملل بوده است، نماینده انگلیس در سازمان ملل که دوره نمایندگی‌اش به اتمام رسیده بود، به ایشان گفته بود: تا در این پنج موضوع تغییر عقیده و رفتار ندهید، غرب گریبان شمارا رها نمی‌کند؛ اول این نظام که شما به نام ولایت‌فقیه طراحی کردید، باید کنار بگذارید، دنیا، ولی‌فقیه را در ساختار کشورها نمی‌شناسد. دوم، شما مجموعه‌ای به نام سپاه پاسداران انقلاب دارید که باید آن را منحل کنید، دنیا ارتش هر کشور را به رسمیت می‌شناسد. سوم، اسرائیل یک دولت رسمی و خط قرمز غرب است و ایران باید این کشور را به رسمیت بشناسد. چهارم، ما چیزی به نام مردم‌سالاری دینی، شورای نگهبان و نظارت استصوابی را درک نمی‌کنیم، انتخابات شما باید آزادانه باشد. پنجم اینکه حجاب در ایران نباید اجباری باشد.

وي با اشاره به گفتة رئيس بانك مركزي مبني بر وجود هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم كشور اظهار كرد: باید عرض کنیم که مشکل ما به‌هیچ‌عنوان فقدان سرمایه‌گذار خارجی نیست، ندیدن اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی را باید در موضوع نفوذ دنبال کنیم.

کریمی‌قدوسی در ادامه با طرح اين سؤال كه : چرا مقام معظم رهبری از واژه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کنند و می‌گویند رئیس‌جمهور، فرمانده این قرارگاه هستند؟ اذعان كرد: خود ایشان می‌فرمایند امروز دشمن با جنگ اقتصادی با ما می‌جنگد. در اینجا یک اصل مطرح می‌شود، اینکه همه از مسئولان تا آحاد مردم باید این نکته را باجان و دل بپذیرند که ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اگر سیاست برخی مسئولین، جز این باشد، کار جلو نمی‌رود؛ امروز نقشه، مصالح، نیروی کار و همه شرایط فراهم است اما اقدام و عملی را نمی‌بینیم.

وی با بيان اين نكته که امروز نه دولت ناتوان است و نه کشور درگیر جنگ است، علت نبود اقدام عمل را نگاه برخي سياستمداران دانست و گفت: امروز نگاه سیاستمداران برجسته در قوه مجریه به معادلات جهانی و به خواسته و باید و نبایدهای قدرت‌هایی که مدعی‌اند دنیا باید بر اساس سیستم آن‌ها اداره شود، گره‌خورده است. این نگاه با نگاه شهدا، امام و رهبری، مردم و نخبگان جامعه مغایرت کامل دارد.
 
نماينده مردم مشهد با اشاره به جايگاه رهبري در ايران اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب، در جایگاه رهبری جامعه، وظیفه دارند مسیری که مردم و مسئولان در آن قرار بگیرند را ترسیم کنند، لذا ایشان مسیر و هدف امسال را در قالب یک جمله -اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل- مشخص کردند.

كريمي در ادامه گفت: یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار بر اقتصاد ما، مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی ماست؛ چراکه ملت و کشور ایران در موقعیت ممتاز جهانی قرارگرفته است و تصمیم و عملش نه‌تنها در سرنوشت خودش بلکه برای همسایگان، منطقه و حتی برجهان تأثیر می‌گذارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: منظور از سیاست داخلی مجموعه افکار، نظریه‌ها، برداشت‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها، مدیریت‌ها، قانون‌گذاری‌ها، مسائل اجرایی همچنین مسائل فرهنگی اعتقادی، اجتماعی و امنیتی است، این مسائل با اقتصاد ما گره‌خورده است؛ پس اگر می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست‌ یابیم، باید سیاست خود را اصلاح کنیم. اگر سیاست داخلی منسجم باشد به اقتصاد مقاومتی و به قله‌های آن خواهیم رسید.

کریمی‌قدوسي با اشاره به مشتركات ايران و همسايگان خود در منطقه خاطرنشان کرد: در موضوع سیاست خارجی، ما همسایگانی داریم که جزئی از واقعیت تاریخی و مسلمات آینده ما هستند. اقتصاد ما باید با همسایگانمان گره بخورد، یعنی کشور ما بر اساس توانمندهای ذاتی، ایجابی و ایجادی خود می‌تواند اقتصادی داشته باشد که پس از تأمین بازار خود، بازارهای کشورهای منطقه را هم تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ما باید در خدمت، مسائل اقتصادی و معیشتی ما و همچنین در خدمت تأمین امنیت‌مان باشد. هنگامی‌که رابطه‌مان با کشورهای همسایه تقویت شود، احتمال خطر برای کشور نیز کاهش پیدا می‌کند.

قدوسي در پايان با بيان اين نكته كه دشمني غرب با ايران به‌خاطر اصل نظام و ولايت فقيه است، گفت: چندین سال قبل که آقای کمال خرازی نماینده ایران در سازمان ملل بوده است، نماینده انگلیس در سازمان ملل که دوره نمایندگی‌اش به اتمام رسیده بود، به ایشان گفته بود: تا در این پنج موضوع تغییر عقیده و رفتار ندهید، غرب گریبان شمارا رها نمی‌کند؛ اول این نظام که شما به نام ولایت‌فقیه طراحی کردید، باید کنار بگذارید، دنیا، ولی‌فقیه را در ساختار کشورها نمی‌شناسد. دوم، شما مجموعه‌ای به نام سپاه پاسداران انقلاب دارید که باید آن را منحل کنید، دنیا ارتش هر کشور را به رسمیت می‌شناسد. سوم، اسرائیل یک دولت رسمی و خط قرمز غرب است و ایران باید این کشور را به رسمیت بشناسد. چهارم، ما چیزی به نام مردم‌سالاری دینی، شورای نگهبان و نظارت استصوابی را درک نمی‌کنیم، انتخابات شما باید آزادانه باشد. پنجم اینکه حجاب در ایران نباید اجباری باشد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار