ارسیا صنعتی:
«ارسیا صنعتی» مجری نام آشنای تلویزیون معتقد است شاید علت حضور زیادش در شهر امام رضا(ع)، مشهدی بودنش باشد، اما واقعیت این است که کار در این شهر یک توفیق می‌خواهد که خود آقا باید تایید کند...
کد خبر: ۲۰۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 09 April 2016
گفتگوی اختصاصی تابناک رضوی با این مجری توانمند مشهدی که در سال‌های اخیر اجرای برنامه موفق افطار ماه‌های مبارک رمضان شبکه خراسان رضوی را برعهده داشته است جالب به نظر می‌رسد به خصوص اینکه به گفته خودش در حین سفر با شکیبایی پاسخگوی ماست ...

اگر شهردار مشهد شوم سنت های شهر را پر رنگ می کنم

سال نو را معمولا کجا آغاز می کنید؟

در 16 – 17 سالی که در مشهد زندگی نمی کنم همیشه سعی کرده ام زمان تحویل سال را در مشهد و در کنار پدر و مادرم باشم. گاهی موفق می شوم مانند سال 93 و یک هفته در مشهد هستم و گاهی هم نمی شود ...
 
تمایز نوروز مشهد با دیگر نقاط را در چه می بینید؟
اتفاق خوبی که در مشهد در سال های اخیر می افتاد المان های نوروزی بود که شهرداری در نقاط مختلف نصب می کرد و شهر را در عیدها بسیار زیبا می کرد، مردم خیلی آن ها را دوست داشتند، البته چند سال اخیر کمی کمرنگ شده بود.
 
چرا مشهد تبدیل به گزینه اول سفر ایرانی ها شده است؟

عمدتا غیر مشهدی ها به منظور زیارت امام رضا(ع) و فضای معنوی مشهد به این شهر می آیند و کمتر کسی برای گردشگری تفریحی به مشهد می آید. البته مشهد امکانات خوبی دارد، اما آنچه مهم است وجود بارگاه امام رضا(ع) در این شهر است و این همه چیز را در مشهد تحت الشعاع قرار می دهد و این همه را در مشهد دل‌پسند می کند.  
الان هم که گویا پارک های آبی و پاساژهای تجاری مشهد همه را به سوی این شهر می کشاند و قطعا توسعه شهر و امکانات ان اول از همه ما مشهدیها را خوشحال می کند.  
 
 
تا به حال شنیده اید کسی از مشهد گلایه هم داشته باشد؟
بله. متاسفانه در اطراف حرم آنقدر ساخت و سازها بزرگ و مرتفع شده است که خود من هم هر وقت به مشهد می آیم حسرت ایام گدشته را می خورم. یادم می آید سابقا حتی از جاده سنتو می شد حرم را ببینی، اما الان فقط از داخل هواپیما می توانم حرم را ببینم. به نظر می رسد زائران هم چندان از این مساله راضی نباشند و خود من از خیلی ها شنیده ام که کاش در مشهد این همه ساخت و ساز نمی شد و همان حالت قدیمی خود را به خصوص در اطراف حرم حفظ می کرد.  
شاید افراد جوان این رزق و برق را بیشتر بپسندند، اما افراد میان سال به بالا که گذشت مشهد را دیده اند، با وضعیت جدید نمی توانند چندان ارتباط برقرار کنند.   
 
هنوز هم پس از گذشت 16 – 17 سال که از مشهد دور شده اید وقتی به مشهد می آیید، همان حس گذشته را دارید؟
نه خیلی چیزها عوض شده، مانند من و مشهد. من اصولا آدمی هستم که خیلی در گذشته به سر می برم. اطرافیانم و حتی همسرم در زمان هایی من را متهم به قدیمی فکر کردن می کنند و اصولا به پدیده ها و اتفاقات سنتی و قدیمی علاقه مندم. برای من که الان 40 ساله هستم و 30 سال پیش مشهد را دیده ام، مشهد قدیم دوست داشتنی تر بود و آرامش و صفای بیشتری داشت.
در آن سال ها صمیمیت بین خانواده ها و رفت و آمدها خیلی بیشتر بود، اما الان کمرنگ شده و در تهران این مساله دارد از بین می رود. ترجیح می دهم دنبال حال و هوای گذشته نباشم.
 
البته در شهرهایی مثل یزد و اصفهان همچنان این صمیمیت ها پررنگ است و حتی در معماری و بافت شهر هم سعی شده جنبه‌های قدیمی و نوستالژیک تا حدود زیادی  حفظ شود و امیدوارم در مشهد هم با برنامه ریزی فرهنگی و همت مردم و مسوولان دوباره بتوانیم آن صفا و سادگی قدیم را احیاء کنیم.
خودم هم اگر شهردار مشهد شوم هم حتما این کار را می کنم(خنده)
 
و در پایان  
برای همه آرزوی سالی خوش و همراه با شادی و موفقیت دارم. امیدوارم سال 95 بهتر ازهمه سال های گذشته باشد ...

برچسب ها: ارسیا صنعتی ، مجری ، مشهد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Dreama
|
Russian Federation
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
Such an imrspseive answer! You've beaten us all with that!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار