کد خبر: ۲۰۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵ 08 April 2016
تابناک گیلان: هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال کشور فردا (شنبه) با برگزاری دو دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

در ادامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر تیم پرسپولیس در انزلی به مصاف ملوان می‌رود و نفت‌تهران از پدیده خراسان پذیرایی خواهد کرد.

ملوان - پرسپولیس

با وجود اینکه پرسپولیس جمعه هفته آینده باید به مصاف استقلال، رقیب دیرینه خود برود، اما با توجه به شرایط جدول، دیدار با ملوان حتی می‌تواند حساس‌تر از بازی دربی باشد.

پرسپولیس به لطف امتیازات زیادی که استقلال و استقلال خوزستان در نیم فصل دوم از دست داده‌ند، خودش را این روزها نزدیک‌ترین رقیب جدی برای این دو تیم معرفی کرده است. به گواه کارشناسان، پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است و بسیاری اعتقاد دارند که سبک بازی سرخ‌پوشان نشان می‌دهد که آنها برای کسب عنوان قهرمانی از استقلالی‌های بالای جدول مصمم‌تر هستند.

برانکو ایوانکوویچ که روز گذشته (پنجشنبه) قراردادش را دو سال دیگر با پرسپولیس تمدید کرد، برای ادامه رسیدن به قهرمانی این بار باید به بندر انزلی برود و از سدی به نام ملوان عبور کند. تنها مشکل هفته‌های گذشته پرسپولیس، خط دفاعی و معضلی به نام دروازه‌بانی بوده است. سوشا مکانی به دلیل اخراج در بازی با سیاه‌جامگان نمی‌تواند تیمش را مقابل ملوان همراهی کند و لوبانف ازبکستانی درون دروازه قرار می‌گیرد. از طرفی پرسپولیس در 6 دیدار گذشته 6 گل دریافت کرده و این موضوع برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، آمار خوبی نیست. 

با این حال، نباید فراموش کرد که پرسپولیس این روزها شرایط خیلی خوبی دارد و خط حمله‌اش به خصوص با حضور مهدی طارمی، این تیم را صاحب برترین خط حمله لیگ کرده است. آنها در بیست‌وچهار دیدار گذشته موفق شده‌اند 33 بار دروازه حریفان را باز کنند که میانگین 1.5 گل زده در هر بازی را نشان می‌دهد.

شاگردان برانکو برای دیدار با ملوان دو هدف خواهند داشت، نخست اینکه با عبور از مانع سختی به نام ملوان، همچنان در کورس قهرمانی بمانند و دوم اینکه با روحیه بالا به استقبال دربی بروند. اگر پرسپولیسی‌ها در دو دیدار پیش‌رو نتیجه بگیرند، به گواه کارشناسان نزدیک‌ترین تیم به جام قهرمانی لیگ پانزدهم خواهند بود.

در طرف دیگر میدان ملوانی حضور دارد که به مانند فصل گذشته برای اینکه سقوط نکند، تلاش خواهد کرد. البته تساوی مقابل تیم‌ مدعی استقلال خوزستان و همچنین کسب تساوی در دقیقه 95 مقابل سپاهان این تیم را به لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار داده است. ملوان که به قول مسعود رضاییان مدیرعامل این باشگاه، «کهکشانِ» انگیزه دارند، برای اینکه فاصله خودش را با تیم‌های انتهای جدول بیشتر کنند و روحیه خوبی برای ادامه مسابقات داشته باشند، باید پرسپولیس را در حضور هوادارانش شکست دهد.

مسئولان ملوان در چند روز اخیر بخشی از رقم قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده و برای برد پرسپولیس نیز پاداش ویژه تعیین کرده‌اند. باید دید در جدال ملوان - پرسپولیس، شاگردان برانکو در تقابل با ملوانان از تالاب انزلی به سلامت عبور خواهند کرد یا شاگردان محمد احمدزاده با سلاحی به نام «کهکشان» اجازه هنرنمایی به پرسپولیس را نمی‌دهد.

نفت‌تهران - پدیده خراسان

تیمی که به قول علیرضا عزتی کاپیتان تیم نفت‌تهران، برخی از بازیکنانش تا ظهر می‌خوابیدند تا پول صبحانه ندهند، با نتایجی که هفته‌های اخیر کسب کرده، توانسته در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. نفت‌ در پنج دیدار گذشته چهار پیروزی کسب کرده و تنها یک بار شکست خورده است. نکته جالب در خصوص شاگردان علیرضا منصوریان این است که همه پیروزی‌های آنها در هفته‌های اخیر با نتیجه یک بر صفر بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که نفتی‌ها تنها به فکر جمع کردن امتیازات بوده‌اند تا خودشان را از لحاظ جدولی در شرایط خوبی قرار بدهند.

هر چند با توجه به مشکلات مالی این تیم، کسب عنوان قهرمانی نفت دور از ذهن است اما اتفاقات سال گذشته این فرضیه را رد می‌کند. در لیگ چهاردهم تیم سپاهان هم شرایط مشابه نفت را داشت و با گرفتن همه امتیازات هفته‌های پایانی قهرمان لیگ شد. نفتی‌ها نیز می‌خواهند با استفاده از این موضوع و غفلت سایر مدعیان شانس قهرمانی‌شان را افزایش بدهند و این هدفِ خاص خودشان را دنبال کنند. به همین دلیل تلاش خود را می‌کنند تا پدیده را شکست دهند.

حریف نفت در بازی فردا تیمی است که روند عجیب و غریبی دارد. شاگردان رضا مهاجری نه خودشان را مدعی کسب سهمیه آسیا نشان داده‌اند و نه در منطقه خطر قرار دارند. با این وجود، پدیده در نیم فصل دوم نتایج خیلی خوبی کسب کرده و اگر بتواند به همین روند ادامه دهد و نتایج سینوسی نگیرد، شاید مشهد نیز شاهد حضور یک تیم در آسیا باشد. باید دید که تفکرات شاگردان مهاجری آنقدر قوی خواهد بود که نفت را در تهران شکست دهند یا خیر.

به گزارش تسنیم، برنامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - 20 فروردین‌ماه 95
سیاه‌جامگان مشهد - فولاد خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه ثامن مشهد
گسترش فولاد تبریز - راه‌آهن، ساعت 17، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
صبای قم - سایپا، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
استقلال اهواز - استقلال خوزستان، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

شنبه - 21 فروردین‌ماه 95
ملوان بندرانزلی - پرسپولیس، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی انزلی

یکشنبه - 22 فروردین‌ماه 95
ذوب‌آهن - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
استقلال - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه آزدی تهران
نفت تهران - پدیده خراسان، ساعت 19، ورزشگاه تختی تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار