رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارائه تسهیلات 115 میلیارد تومانی به کشاورزان مازندرانی در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 07 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاورحیدرپور، امروز در آیین افتتاح نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در قائم‌شهر با تاکید بر اهمیت تامین غذای کشور اظهار کرد: با توجه به کاهش جمعیت روستایی، استفاده از تکنولوژی برای بهره مندی بیشتر از نهاده‌ های تولید مورد توجه دولتمردان قرار گرفت.

وی افزود: علیرغم مشکلات مالی فراوان در سال های گذشته، بخش کشاورزی رشد چشمگیری داشت و توانست از طراز منفی هشت میلیارد دلار در سال 92 به سه میلیارد دلار در سال 94 برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به بحران آب، دولت و وزارت جهاد کشاورزی بر کاهش سطح زیر کشت و عدم کشت برنج در استان های غیر شمالی تاکید دارد.

حیدرپور از خرید هشت میلیون تن گندم در سال زراعی گذشته در کشور خبر داد و گفت: با این حجم گندم، نیاز نان کشور تامین شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات 115 میلیارد تومانی مکانیزاسیون به کشاورزان مازندرانی ادامه داد: از 6 ماهه دوم سال 92 تا پایان سال 94 بیش از سه هزار و 200 نوع از ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی مکانیزه برنج توسط دستگاه نشاکار را از مشکلات مهم در استان نام برد و افزود: با توجه به کمبود تقاضا، تاکنون 250 نشاکار تسهیلاتی در اختیار کشاورزانقرار گرفت و انتظار می رود برای کاهش مشقت تولید تقاضا افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در نشای مکانیزه، یک دستگاه نشاکار قادر است چهار هکتار زمین را زیر کشت ببرد ولی در روش سنتی برای همین میزان زمین،15نفر کارگر لازم است.

حیدرپور به صادرات 80 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران اشاره و تصریح کرد:مازندران در بخش صادرات افزایش هشت درصدی و از لحاظ ارزشی شاهد رشد11 درصدی بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار