یکی از مشکلاتی که غالب مجتمع های مسکونی مهر با آن روبرو هستند عدم تعبیه آسانسور علیرغم احتساب هزینه نصب آن توسط پیمانکاران است ،مشکلی که بدلیل تعدد طبقات این مجتمع های مسکونی ؛باعث ایجاد مشکلات جدی در رفت وآمدهای روزانه برای ساکنین این واحد های مسکونی شده است
کد خبر: ۲۰۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 05 April 2016

سالهاست که از اجرای طرح مجتمع های مسکونی که به "مسکن مهر" مشهورند می گذرند ،طرحی که برای انقلاب در مسکن دار شدن خانوارهای فاقد مسکن در دولت نهم ودهم اجرایی شد وعلیرغم گذشت چندین سال از تکمیل این مجتمع های مسکونی ،اما مشکلات جانبی آنها در بسیاری از شهرستانها کماکان پابرجاست.

به گزارش تابناک ایلام؛اگر به مصداق این گفته قدیمی که "نیمه پر لیوان را هم باید دید" به مسائل بنگریم دور از انصاف است که نپذیریم   اجرای طرح مسکن مهر در طول سالهای اخیربخشی از مشکلات حوزه مسکن هموطنانمان را مرتفع نموده است اما نواقص موجود در اجرای این طرح در جای جای کشور ؛نظیر جانمایی نامناسب وغیر کارشناسانه این مجتمع های مسکونی ،مشکلات ناشی از دفع ناقص فاضلاب ومشکلات آب وبرق ودسترسی به بازار وامکانات رفاهی از جمله این نواقص است که به اصطلاح "نیمه خالی لیوان" قصه مسکن مهر را تشکیل داده اند ؛نیمه خالی که این روزها بیشتر درمعرض دید است!

 در استان ایلام نیزبه موازات سایر نقاط کشور ، اجرای طرح مسکن مهر نیز با مشکلاتی مواجهه شده است که علیرغم گذشت چندین سال از عمر دولت دهم وحتی نیمی از دولت یازدهم، ساکنان این مجتمع های مسکونی با مشکلات فراوانی  دست وپنجه نرم می کنند اما حقیقتا دستگاهی که بتواند جوابگوی رفع این مشکلات باشد وجود ندارد یا اگر وجود هم داشته باشد در میان گیر ودار بازیهای سیاسی توپ مشکلات را به زمین رقیب انداخته وتنها تلاششان بزرگنمایی مشکلات اجرای طرح بمنظور بهره برداری سیاسی ناشی از آن است !اما دراین بین تنها کسی که حرفش خریداری ندارد مالکینی هستند که تمام دارو ندار خود را صرف خرید این واحدهای مسکونی سرتاپا مشکل ! نموده اند.

یکی از مشکلاتی که غالب مجتمع های مسکونی مهر با آن روبرو هستند عدم تعبیه آسانسور علیرغم احتساب هزینه نصب آن توسط پیمانکاران است ،مشکلی که بدلیل تعدد طبقات این مجتمع های مسکونی باعث ایجاد مشکلات جدی در رفت وآمدهای روزانه برای ساکنین آن شده است

فقدان آسانسور در واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر شهرستان ایوان که در ساختمان های چهار طبقه ساخته شده اند موجب رنج بالا و پایین رفتن و طی کردن مستمر پلکان پر تعداد این ساختمان ها برای ساکنان آنها شده ، رنجی که شعف خانه دار شدن را برای انها ضایع کرده است.

در مسکن مهر شهرستان ایوان با وجودی که جایگاه برای نصب آسانسور دارند اما همچنان از این امکان ضروری بی بهره هستند و ساکنان این واحدها روزانه چندین بار باید از پله های این ساختمان ها بالا و پایین بروند .
بنا به اظهار شماری از ساکنان این واحدها ، سال گذشته 400 واحد مسکونی از مجموعه مسکن مهر این شهرستان در حالی افتتاح و تحویل صاحبان آنها شد که بیشتر انها فاقد بسیاری از امکانات ضروری و زیربنایی چون انشعاب های گاز، برق، آب و همچنین آسانسور و فضای سبز و به خصوص آسانسور بودند.
چند تن از افراد ساکن در واحدهای مسکن مهر پروژه 400 واحدی ایوان به دغدغه ها و مشکلات خود در خصوص وضعیت این واحدها اشاره کرده و خواستار توجه جدی تر مسئولان به رفع این مشکلات به خصوص نصب شدند.
مهدی رستمی یکی از ساکنان این مجتمع به خبرنگار ایرنا گفت: ما در بالاترین طبقه آپارتمان (چهارم) زندگی می کنیم و باید هر روز تعداد زیادی پله را بالا و پایین کنیم که این موجب مشکل برای همه ساکنان به خصوص افراد بیمار و سالمندا شده است.
وی افزود: بعد از گذشت از افتتاح و تحویل این واحدها حدود یکسال هیچ گونه اقدام خاصی برای نصب آسانسور در این واحدها انجام نشده است.
وی تاکید کرد: ابتدا مردم نبود آسانسور را به ناچار پذیرفتند ولی با گذشت زمان این مساله برای آنها غیر قابل تحمل شد و رفت و آمد آنها را با مشکلاتی روبه رو کرده است.
یکی دیگر از ساکنان این واحدها گفت: نصب و احداث آسانسور به عنوان یک امر ضروری تعهد مجری و پیمانکاراست اما متاسفانه هیچ کسی در این زمینه پاسخگو نیست .
رمضان همتی خواستار پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات مسکن مهر این شهرستان شد و یادآور شد: اهالی این واحدها تمام دار و ندار خود را به امید خانه دار شدن شان به حساب های مسکن مهر سپردند و این انصاف نیست که هیچ مسئولی در این زمینه اقدامی انجام ندهد.
مدیر تعاونی شماره چهار مسکن مهر شهرستان ایوان (بلوک 21 تا 26) در خصوص مشکلات این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی تجهیزات اولیه آسانسور حوزه تعاونی بلوک 6 خریداری شده است.
یوسف احمدی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی برق کشی آسانسور این واحدها (بلوک 21 تا 26) در حال انجام است و با توجه به اینکه نصب آسانسورها باید مورد تایید اداره کل استاندارد استان ایلام قرار گیردف باعث زمان بر شدن نصب آنها شده است.
وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا ظرف مدت 45 روز آینده آسانسور این واحدها (بلوک 21 تا 26) نصب و راه اندازی شود.
مدیر تعاونی شماره سه بلوک 14 تا 20 مسکن مهر ایوان نیز در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه متقاضیان این واحدها هیچ گونه همکاری مبنی بر پرداخت سهم آورده خود به تعاونی ندارند تا وسایل و تجهیزات آسانسور خریداری شود.
علی ملکیان گفت: برای نصب و راه اندازی آسانسور 104 واحد بلوک های 14 تا 20 مسکن مهر ایوان یک میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار نیاز است که در این زمینه تاکنون تنها 300 میلیون ریال از متقاضیان این واحدها جمع آوری شده است.
وی یادآور شد: تا تمامی متقاضیان واحدها سهم آورده خود را پرداخت نکنند هیچ اقدامی در خصوص راه اندازی و نصب آسانسورها نمی توانیم انجام دهیم.
طاهر شهبازیان مدیر تعاونی شماره 2 بلوک یک تا 6 مسکن مهر ایوان نیز در این خصوص عدم سهم آورده متقاضیان را دلیل کندی در روند نصب آسانسور اعلام کرد و گفت: تاکنون تنها 120 میلیون ریال سهم آورده مالکان این واحدها جمع اوری شده است.

قدر مسلم این است هرروز که می گذرد بخشی از مشکلات پنهان موجود در مسکن مهر خودرا نمایان می کنند ؛مشکلاتی که بعلت عدم نظارت فنی واجرای صحیح در جای جای این ساختمانها لانه کرده وبا گذر زمان ونهان شدن آنها ،فقط برمشکلات بیشمار مالکان آن می افزایند مشکلاتی که هیچ مسئولی جوابگوی حل آنها نیست وبه چالشی بزرگتر از خانه دار نبودن مردم مبدل شده اند!



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار