رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:هر مدیری كه نتواند در راستای تولید ملی قدم بردارد باید از پشت میز خود كنار برود.
کد خبر: ۲۰۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 05 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله مهاجردارابی در نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری كه در اتاق بازرگانی استان مازندران برگزار شد، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری كه سال جاری را سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند حرف های زیادی دربردارد و اگر در سال های گذشته كه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تاكید كرده بودند به درستی عمل می‌شد مشكلات اقتصادی جامعه مرتفع شده بود.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری از 24 بند 17 بند آن به تولید ملی اشاره شده است كه تاكید بر حمایت از بخش خصوصی است و باید به صورت جدی بخش خصوصی با شناخت نقاط قوت و ضعف خود نسبت به تقویت نقاط قوت و ترمیم نقاط ضعف خود اقدام كند.

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران تصریح كرد: فرمایشات مقام معظم رهبری اتمام حجتبا دولت و بخش خصوصی بود و بخش خصوصی نیز باید با تمام قوا در جهت رفع مشكلات پیش برود.

مهاجر پدیده شوم قاچاق را از مشكلات اقتصادی برای بخش خصوصی عنوان كرد و گفت: در سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار كالای قاچاق وارد كشور شده است و در حالی كه ورود رسمی كالا به كشور 44 میلیارد دلار بوده است و كاملاً مشخص است كه این حجم از كالاها با ابزار های خرد و كوچك وارد كشور نشده است.

وی ادامه داد: قاچاق كالا از مشكلات جدی پیش روی تولید ملی است و باید دولت به صورت جدی پیگیر رفع این مشكل باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان كرد: دولت تدبیر و امید با جدیت در حال تلاش است و امروز تنها مشكل كشور مسائل اقتصادی است و در سال جاری نیز باید با همدلی و همزبانی بخش خصوصی و دولت جهت رفع مشكلات اقتصادی تلاش كنند.

مهاجر با اشاره به اینکه مدیران باید تكلیف پذیر بوده و بر اساس مكانیسم گزارش‌دهی عمل كنند و جلسات را برای اجرا و اجرا را نیز در جهت پیگیری پیش رو قرار دهند تا مشكلات پیش روی تولید ملی در كشور حل شود، افزود: در استان نیز این عزم وجود دارد و قطعاً حق نگرفته بخش خصوصی در استان به آن بازگردانده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تكلیف برای همه روشن است و مسئولیت رسانه ها نیز در سال جاری سنگین تر و بخش خصوصی نیز در كنار رسانه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: تا سال 94 شرایط سیاسی به گونه ای بود كه عنوان كردنمشكلات امكان نداشت زیرا موجب هزینه برای نظام بودهو برای حفظ نظام باید مراعات می شده اما با فرمایشات مقام معظم رهبری تكلیف روشن است و باید مشكلات را برای رفع مشكل بیان كنیم.

مهاجر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تامین 60 درصد بودجه کشور از مالیات گفت: این درآمد بر اساس درآمد ایجاد شده خواهد بود اما باید درآمد ایجاد شود و تولید ملی افزایش یابد و هر مدیری كه نتواند در راستای تولید ملی قدم بردارد باید از پشت میز خود كنار برود.

وی با اشاره به مشكلات اقتصادی دولت نیز گفت: باید قبول كنیم دولت در شرایط بدی است و بیش از 500 هزار میلیارد تومان بدهكار است و مشكلات بخش خصوصی نیز در استان مالیات، تامین اجتماعی، هزینه های گمركی و حمل نقل است که مشكلات صادرات میوه و تره بار استان در این زمره قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار