استاندار خراسان رضوی بر لزوم مدیریت و مهار روان آبها و همچنین توسعه شبکه فاضلاب شهر مشهد همگام با توسعه شهر و بر ضرورت توجه به این موضوع تاکید کرد.
کد خبر: ۲۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 09 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، در جلسه ای که به منظور بررسی بالا آمدگی سطح آب و مهار روان آب ها در شهر مشهد با حضور مدیران شهری در استانداری برگزار شد علیرضا رشیدیان اظهار کرد: متاسفانه توسعه برخی زیرساخت ها از جمله شبکه جمع آوری فاضلاب شهری همگام با توسعه شهری در مشهد صورت نگرفته است.

وی بر لزوم مدیریت و استفاده بهینه از روان آب ها در مشهد تاکید کرد و گفت: در طی سال های گذشته با برداشت آب از سد دوستی به میزان ۵۷۰ میلیون متر مکعب و انتقال آب به مشهد بسیاری از چاه های شرب واقع در محدوده شهر از مدار بهره برداری خارج شدند و به دلیل عدم توسعه شبکه فاضلاب سطح آب در این شهر بالا آمده و مشکلاتی را پدیدار کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش مخاطرات ناشی از بالاآمدگی آب با بهره برداری از چاه های سطح شهر طی زمستان سال ۱۳۹۲ و بهار سال ۱۳۹۳ سطح آب به میزان چشم گیری پایین آمد و این مشکل تا حدودی رفع شد.

رشیدیان ادامه داد: طی این مدت هشدارهای فنی از طریق دستگاه های متولی حسب تصمیمات کارگروه جهت ساخت و سازها ابلاغ شد و خوشبختانه گزارش خاصی در مورد هرگونه خرابی ساختمان و تاسیسات ناشی از بالا آمدگی در سال ۹۳ گزارش نشد.

وی گفت: تمامی چاه های مجاز شهر مشهد مجهز به کنتور هوشمند هستند و لذا بالا آمدگی سطح آب در اطراف حرم رضوی نیز کنترل شده و مقابله با چاه های غیرمجاز کشاورزی در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور و تردد سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر در مشهد مقدس و مصرف بالای آب بر لزوم مدیریت و استفاده بهینه از روان آب ها در مشهد تاکید کرد و تصریح کرد: باید امکان ذخیره سازی روان آب ها فراهم شود.

آبگیری سد چهچه در شهرستان کلات آغاز شد

همچنین در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمهالزهرا(س) و با دستور استاندار خراسان رضوی آبگیری آزمایشی سد چهچه در شهرستان کلات آغاز شد.

علیرضا رشیدیان بیان کرد: سد چهچه واقع در شهرستان کلات سالانه ۱۱ میلیون متر مکعب را برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی تنظیم می کند.

وی افزود: برای انحراف سیلاب در دوره ساختمان، یک باب تونل انحراف با حجم حفاری ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مکعب احداث شد و در مجموع برای اجرای این سد و شبکه آبیاری آن حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رشیدیان بیان کرد: سد مذکور از نوع خاکی سنگریزه ای با هسته ی رسی به ارتفاع ۶۱ متر از پی سنگی است و حجم مخزن سد در تراز نرمال ۱۶ میلیون متر مکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار