معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن و عترت با هدف شناسایی توانمندی‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان با حضور 4 هزار و 800 نفر در مرحله استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 09 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس در نشست خبری‌ای که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت با حضور 4 هزار و 800 دانش‌آموز در مرحله استانی و با هدف شناسایی توانمندی‌ها و خلاقیت‌های فردی 26 فروردین ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات قرآن و عترت زمینه‌ساز رقابت‌های موثر و آموزنده برای دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی می‌شود و بستر مناسبی را برای رشد معنوی و فرهنگی آماده می‌کند.

منصوریان عنوان کرد: مسابقات قرآنی و عترت در بخش پسران در 9 رشته از جمله قرائت، حفظ، اذان، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و انشا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش دانش‌آموزان دختر نیز در هفت رشته همانند قرائت، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشا برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مسابقات قرآن و عترت در مرحله نخست در سطح مدارس برگزار شد که 8 هزار ثبت‌نام کننده داشت که 80 هزار دانش‌آموز به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: به منظور رعایت عدالت در مدارس سطح استان شرکت‌کنندگان در سه گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند، میزبانی مسابقات گروه نخست با شهرستان نیشابور با 900 شرکت‌کننده، گروه دوم به میزبانی شهرستان فریمان با 960 نفر و گروه سوم با شهرستان فیروزه نیز با 960 نفر برگزار می‌شود.

منصوریان ادامه داد: 2 هزار نفر از دانش‌‌آموزان در اردوگاه ثامن‌الائمه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات 23 فروردین در این اردوگاه آغاز و به ترتیب 26 فروردین در فریمان، نیشابور و فیروزه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های تربیتی و پرورشی برگزاری سی و سومین مسابقات فرهنگی و هنری در 33 رشته مختلف و در سطح مدارس کشور با 965 هزار دانش‌آموز است.

منصوریان خاطرنشان کرد: رشته‌های مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شامل ادبی، پژوهشی، داستان نویسی، مشاعره، وبلاگ نویسی، هنرهای آوایی، فیلم کوتاه، نقالی، نمایش خوانی، فیلم داستانی و کوتاه و هنرهای تجسمی است.

وی تاکید کرد: همدلی و همزبانی مهم‌ترین اولویت امسال ما بوده که نسبت به هر ناحیه از استان و شرایط فرهنگی باید به طور مناسبی به اجرای امور فرهنگی توجه کرد.

منصوریان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت ما در سال گذشته نماز در مدارس بود و فعالیت‌های ما در حوزه درک مفاهیم و آموزش قرآن و مسابقات قرآن، نماز جماعت در مدارس بوده که در حال حاضر در بیش از 95 درصد مدارس ما نماز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین امام‌شناسی و تمسک به عترت پیامبر اسلام(ص) که خراسان رضوی بر اساس تقسیم‌بندی کشوری وظیفه امام شناسی حضرت رضا(ع) و امام سجاد(ع) را دارد و همچنین توجه به ارزش‌های دفاع مقدس بوده که بر اساس آن طرح شهیدپژوهی در مدارس در حال اجراست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و با انگیزه در بخش پرورشی عنوان کرد: کمبود نیروی پرورشی و تربیتی به دلیل منحل بودن معاونت پرورشی طی چند سال اخیر از مشکلات ما محسوب می‌شود و در حال حاضر نیروی مورد نیاز و با انگیزه برای این امور طی چند سال اخیر جذب نشده است.

وی با بیان اینکه جذب مربیان قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال گذشته بوده است، ادامه داد: یک‌هزار و 300 مشاور رسیدگی به مسائل اخلاقی را در مدارس مدیریت می‌کنند، جذب مربیان قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال گذشته ما بوده که اکثرا مقام‌های ملی و بین‌المللی دارند و در داوری و برگزاری مسابقات هم به ما کمک می‌کنند.

منصوریان خبر داد: حدود 70 برنامه برای روز معلم تدوین شده که برنامه انتخاب معلم نمونه کشوری و همچنین دیدار معلمان با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم است؛ همچنین جشنواره لالائی‌ها برای نخستین‌بار در خراسان رضوی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار