سخنگوی ناجا از فوت 684 نفر از هموطنانمان در تعطیلات ایام نوروز در جاده های مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 04 April 2016
به گزارش تابناک تبریز، سردار سرتیپ منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران گفت: این آمار مجموع کشته گان سرصحنه و پس از آن است که با جمع‌بندی آمار پزشکی قانونی به دست آمده است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: خوشبختانه روند کاهش تلفات در نوروز، از سال 90 شروع شد و متاسفانه در سال 90، 1318 نفر در ایام نوروز جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست دادند و این در حالی است که در نوروز 94 بیشترین کاهش سوانح نوروزی را تجربه کردیم و میزان تلفات جاده‌ای در نوروز آن سال به 986 نفر رسید که البته امسال نیز با ادامه دار بودن شیب کاهش تلفات سوانح نوروزی، 684 نفر از هموطنان‌مان را در تصادفات نوروزی از دست دادیم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه بیشترین ساعت تصادف در نوروز امسال در بازه زمانی ساعت 18 تا 24 رخ داده است، از وقوع 50 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها خبر داد و واژگونی را مهمترین عامل مرگ مسافران نوروزی معرفی کرد.

وی همچنین تخطی از سرعت مجاز، عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیرمجاز را بیشترین تخلفات رخ داده در نوروز 95 عنوان کرد و گفت: آمارهای به دست آمده از سوانح نوروزی نشان می‌دهد از میان 147 راننده متخلف در تصادفات فوتی، بخش قابل توجهی از آنها در بازه سنی 20 تا 30 سال قرار داشتند و به تازگی اقدام به اخذ گواهینامه کرده بودند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :