معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از شناسایی 115 کودک مبتلا به اوتیسم در استان و تشکیل پرونده برای این افراد خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 04 April 2016
فرهاد میرزایی در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان اظهار کرد: اوتیسم یک بیماری عصبی است که در دوران اولیه کودکی بروز و ظهور می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اوتیسم نوعی بیماری است که موجب ایجاد نارسایی اجتماعی، ارتباطی و الگویی می‌شود، اضافه کرد: این افراد بیشتر به رفتارهای کلیشه‌ای عادت دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه براساس آخرین معیار اوتیسم در سه طیف قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اوتیسم سطحی، زیاد و خیلی زیاد از جمله این سطح‌بندی است.

میرزایی اختلال تکلمی را مهم‌ترین ویژگی افراد دارای اوتیسم خواند و افزود: این افراد در برقراری ارتباط کلامی با دیگران دچار مشکل هستند.

وی درگیری چند ساعته کودک با یک شی و نگاه طولانی مدت به یک شی را از ویژگی‌های این افراد خواند و اضافه کرد: این بیماری درمان‌پذیر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از این کودکان می‌توانند مانند سایرین از زندگی بهره‌مند شوند، گفت: بسیاری از این کودکان می‌تواند مانند کودکان عادی در مدارس مشغول به تحصیل شوند.

میرزایی از شناسایی 115 کودک مبتلا به اوتیسم در زنجان خبر داد و عنوان کرد: برای این افراد پرونده پزشکی تشکیل و تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به والدین این کودکان عنوان کرد: بسیاری از این کودکان می‌تواند با راهنمایی به زندگی عادی هدایت شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از تأکید بهزیستی کشور مبنی بر فعالیت حداقل یک مرکز روزانه کودکان اوتیسم در استان‌ها یاد کرد و  افزود: تنها یک مرکز نگهداری از این کودکان در استان زنجان فعالیت می‌کند.

گفتنی است، روز دوم آوریل به عنوان روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار