به دنبال ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، برف و باران مناطق مختلف استان را در برگرفته و این سامانه بارشی تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۰۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 04 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اعلام صبح امروز هواشناسی استان اردبیل در تمامی مناطق استان در 24 ساعت گذشته بارش باران و برف اتفاق افتاده به طوری که در شهرهای شمالی این استان بیله‌سوار، گرمی و پارس آباد به ترتیب به میزان 4، 6 و 8 میلی‌متر بارندگی رخ داده است.

اما با گسترش این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف از دیشب در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و بار دیگر در نخستین روزهای سال جدید حریر سفید بر دامن دشت و دمن گسترده شده است به طوری که بیشترین بارش برف از نیر با 30 سانتیمتر، سرعین 22 سانتیمتر، مشگین‌شهر 20 سانتیمتر و اردبیل 12 سانتیمتر گزارش شده است.

با برفی شدن و افت دما در مناطق مختلف استان ساکنان شهرهای مختلف این استان دمای منهای 5 درجه را طی دیشب و صبح امروز تجربه کردند.

بر همین اساس در حال حاضر در اکثر شهرهای مرکزی و جنوبی استان اردبیل بارش برف ادامه دارد و تا ظهر امروز این بارندگی‌ها تداوم پیدا می‌کند اما بعد از ظهر از شدت آن کاسته شده و طی امشب و فردا هوا تا 10 درجه باز هم کاهش پیدا می‌کند.

با حاکم شدن هوای سرد نگرانی‌ها مبنی بر سرمازدگی درختان بیش از گذشته افزایش یافته به طوری که هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد باغداران باید به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی در جلوگیری از سرمازدگی باغات خود توجه کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، این سامانه بارشی به طور کامل از فردا از استان اردبیل رخت بر می‌بندد و دمای هوا طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه باثبات‌تر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار