کد خبر: ۲۰۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 02 April 2016
تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: قریب ۶ میلیون مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۲ فروردین وارد گیلان شدند.

محمد علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز(۱۴ فروردین) در نخستین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گیلان با اشاره به رشد ۲ درصدی ورود مسافران نوروزی به گیلان اظهار کرد: قریب ۶ میلیون مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۲ فروردین وارد گیلان شدند.

 

وی با اشاره به افزایش بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان افزود: استان گیلان دارای مواهب طبیعی با پیشینه تاریخی است که در نوروز امسال اماکن تاریخی استان با رشد بازدید کننده نسبت به سال های قبل مواجه بودند.

 

علیزاده با اشاره به رشد ۷۵ درصدی بازدید از موزه‌های استان تصریح کرد: ۲۳۵ هزار و ۳۱ نفر از موزه‌ها و سایت‌های تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

 

وی با اشاره به افتتاح کاروانسرای شاه عباسی لات افزود: این بنای تاریخی در حال تخریت به همت بخش خصوصی احیا، مرمت و تجهیز شده و در نوروز امسال پذیرای بازدید کنندگان بسیاری بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: این بنای تاریخی به مدت ۱۲ سال به صورت BOT به بخش خصوصی واگذار شد و درامد حاصل از آن به خزانه دولت واریز می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در سال جاری سایر بناهای تاریخی استان که واجد شرایط اقامتی، تفریحی و گردشگری هستند به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

 

علیزاده با اشاره به هجمه مسافران به گیلان در طول سال به ویژه ایام پیک سفر تصریح کرد: زیرساخت های گردشگری استان پاسخگوی گردشگران نیست و باید با ظرفیت سازی بخش خصوصی در این راستا گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ طرح در قالب تکمیل، تجهیز و بازسازی به دولت ارائه شده است افزود: ۱۶ طرح به بانک‌های عامل معرفی شد که عمدتا هتل‌های چهار و پنج ستاره و مجتمع‌های گردشگری هستند و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اذعان کرد: در سال گذشته مجوز احداث ۳ طرح هتل چهار و پنج ستاره از طریق صندوق توسعه ملی با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان دریافت شد که در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار