مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تعداد ۲۴۹ نفر در روز طبیعت در خراسان رضوی دچار حادثه شدند که امدادرسانی لازم توسط نجاتگران انجام شد.
کد خبر: ۲۰۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 02 April 2016
دکتر سیدمجتبی احمدی روز شنبه با بیان اینکه در روز گذشته و همزمان با روز طبیعت شاهد وقوع  ۳۲ حادثه در شرایط آب و هوایی برفی و بارانی درسطح استان بودیم  اظهار کرد: این حوادث شامل ۱۶ حادثه جاده‌ای، سه حادثه شهری، دو حادثه مرتبط با برف و کولاک، دو حادثه درکوهستان و ۹ مورد سیل و آبگرفتگی بود.
 
وی بیان کرد: در این راستا ۴۸۵ نفر از نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی امدادرسانی‌های لازم را به ۲۴۹ مصدوم این حوادث داشتند.
 
وی در خصوص حوادث به وقوع پیوسته بیان کرد: تعداد ۱۰ حادثه در مشهد، سه حادثه در تربت حیدریه،تعداد ۶ حادثه در سبزوار، سه حادثه در تایباد، تعداد دو حادثه در تربت جام، دو حادثه در درگز، دو حادثه در خواف، یک حادثه در قوچان، یک حادثه در رشتخوار، یک حادثه در سرخس و یک حادثه در بردسکن به وقوع پیوست.
 
وی بیان کرد: اقدامات درمانی لازم برروی ۲۴۹ حادثه‌دیده و ۶۰ مصدوم  در این حوادث انجام شد که از این تعداد ۶ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و ۲۲ مصدوم دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
احمدی تصریح کرد: این مأموریت‌هاامدادی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، ۱۷ دستگاه خودروی نجات و یک فروند بالگرد امداد و نجات انجام شد.
 
وی تأکید کرد: در این روز همچنین خدمات اسکان به ۶۴ نفر از هموطنانمان داشتیم و ۷۳ بسته غذایی نیز در میان آن‌ها توزیع شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره فعالیت‌های معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت، بیان کرد: در این روز به ۲۲ هزار و ۲۴۱ نفر توسط ۹۴ نفر از اعضای داوطلب جوانان خدمت‌رسانی شد.
 
وی ادامه داد: این خدمات شامل ارائه خدمت به ۱۵ هزار ۷۲۶ نفر از مراجعه‌کنندگان به پست‌های ثابت و سیار، هزار و ۶۳۸ نفر از مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های سنجش سلامت، ۳ هزار و ۶۰۹ نفر از مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های دوستدار کودک، هزار و ۵۷ نفر از مراجعه‌کنندگان به خیمه‌های نماز و ۲۱۱ نفر از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه‌ها بوده است.
 
احمدی گفت: در همین حوزه نیز ۲۲ هزار و ۸۳۱ قلم از اقلام توزیعی شامل ۸ هزار و ۲۱۴ قلم نقشه راهنمای استان و مشهد، ۷ هزار و ۳۱۷ قلم بروشور آموزشی و ۷ هزار و ۳۰۰ قلم سایر محصولات فرهنگی بوده است.
 
وی افزود: در روز طبیعت و در حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز حضور پزشکان و پیراپزشکان داوطلب را در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی جهت ارائه خدمات تخصصی داشتیم و در این روز ۴۹ نفر روز پزشک و ۶۳ نفر روز پیراپزشک در ۱۵ پایگاه داوطلب‌یار امداد در سطح استان خدمات‌رسانی کردند.
 
طرح نوروزی تا  فردا ادامه دارد
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی  اضافه کرد: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح هلال بهشت ایام نوروز ۹۵ همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۴ روز دوشنبه بیست و چهارم اسفند ماه ۹۴ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه پانزدهم فروردین ماه ۹۵ ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار