فرماندار دره شهرگفت: ورود و اسکان مسافران نوروزی دره شهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 40 درصدی داشته است.
کد خبر: ۲۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 02 April 2016
فرماندار دره شهرگفت: ورود و اسکان مسافران نوروزی دره شهر درمقایسه بامدت مشابه پارسال رشد 40 درصدی داشته است.

به گزارش تابناک ایلام، "خیراله گراوند"، فرماندار دره شهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 120 هزار نفر از اماکن تاریخی، تفریحی و زیارتی این شهرستان بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد بازدید کنندگان ازمکانهای تاریخی مربوط به تنگه بهرام چوبین و شهر تاریخی سیمره بوده است، بطوریکه آمار بازدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد رشد را نشان می دهد.

گراوند افزود: ارتفاعات کبیر کوه و سراب دره شهر نیز در بین آثار طبیعی و امام زاده سید سیف الدین محمد(ع) ددر بین اماکن زیارتی شهرستان بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: تمامی مکانهای اقامتی شامل 18 مدرسه با 193 کلاس درس، 11 کمپ استراحتگاه در پارک تفریحی سراب و 28 میهمانسرای ادرات، 15 زائر سرا، یک هتل، سه و دانشگاه و نیز مکانهای اقامت موقت نظیر چادر های اسکان در طول این ایام بصورت صد در صدی پر شده اند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی دره شهر یادآور شد: همچنین مردم میهمان نواز این شهرستان در کنار برخی مسئولان نیز در اقدامی تحسین برانگیز مسافران نوروزی را بصورت رایگان در منازل خود اسکان داده اند.

گراوند افزود: ورود مسافر و گردشگر به این شهر ستان تاریخی همچنان در آخرین روزهای  تعطیلات دامه دارد و  بر اساس اعلام ستاد مرکزی تسهیلات سفر، دره شهر تاکنون رتبه نخست جذب میهمانان نوروزی را در استان ایلام به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حضور میهمانان نوروزی در این بی سابقه بوده است، تصریح کرد: بیشترین مسافران داخلی از استانهای ایلام، همدان،اصفهان، مازندران، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران و میهمانان خارجی نیز کشورهای هلند، سوییس و ژاپن بوده اند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی دره شهرخاطرنشان کرد: برای راحتی و آسودگی خیال میهمانان نوروزی کار نظارت بر اماکن اقامتی، مراکز درمانی و دستگاههای خدمات رسان توسط کشیکهای این ستاد بصورت شبانه روزی صورت می گیرد که تا کنون هیچگونه نارضایتی از طرف مسافران نوروزی مشاهده نشده است.

وی افزود: تجهیز مناسب مراکز اقامتی باعث رضایتمندی مسافران نوروزی شده است بطوریکه تعداد زیادی از آنها اقامت خود را تمدید بارها تمدید کردند.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به  ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه‌های توریستی و گردشگری، تمام دغدغه ما ایجاد شرایطی است که گردشگران با خاطری آسوده از مناظر گردشگری دیدن کرده تا در سالهای آینده به عنوان سفیری جهت تشویق افراد دیگر در زمینه بازدید از جاذبه های شهرستان اقدام نمایند.

رئیس هماهنگی خدمات سفر دره شهر در ادامه با اشاره به اینکه نگاه مسافران به دره شهر رویکرد گذری نیست، خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری در نظر می گیرندکه نمودارهای چند سال اخیر و حضور گردشگران در این شهرستان دلیل روشنی بر این ادعا است.

فرماندار دره شهر با تشکر و قدردانی از نیروی های نظامی و انتظامی به دلیل برقراری امنیت در این ایام،  هماهنگی مسئولین شهرستان و اطلاع رسانی درست را عامل افزایش این تعداد میهمان نوروزی دانست./م



منبع:سیمره خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار