مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 244 هزار و 721 مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی این استان در 10 روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 28 March 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 244 هزار و 721 مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی این استان در 10 روز گذشته خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این تعداد مسافر نوروزی از 27 اسفند سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین امسال در مدارس، هتل ها، خانه های مسافری و کمپ های اقامتی این استان اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه مقدمات پذیرایی از گردشگران انجام شده و ایلام مهیای ورود موج دوم مهمانان نوروزی است، افزود: ظرفیت اسکان 61 هزار نفر شب در این استان فراهم شده و برنامه ریزی های لازم در زمینه اسکان مسافران و ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی انجام گرفته است.
شنبه زاده تاکید کرد: پایگاه های انتظامی و امدادی، داروخانه های شبانه روزی، بیمارستان ها و درمانگاه ها، پایگاه های امداد خودرو، شرکت های بیمه، شورای های حل اختلاف و چندین قاضی کشیک در ایام نوروز برای خدمات رسانی امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی به مسافران فعال خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام پیش بینی کرد آمار اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی این استان در تعطیلات نوروز 95 بین 10 تا 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.
وی یادآور شد: طراوت طبیعت بهاری و جاذبه های تفریحی و تاریخی این استان زمینه ای برای افزایش آمار گردشگران به نسبت نوروز 94 فراهم کرده است.
به گفته وی، سال گذشته در تعطیلات نوروز 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.
استان ایلام با تفرجگاه های بکر طبیعی و آثار تاریخی بسیار زیادی که دارد هر ساله در ایام نوروز پذیرای سیل عظیمی از مسافران نوروزی به مناطق مختلف این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار