کد خبر: ۲۰۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 28 March 2016
تابناک گیلان: معاون گردشگری گیلان از بازدید ۳۰۰ هزار گردشگر از اماکن گردشگری و موزه های استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون خبر داد.

حمید آذرپور، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: ۷ موزه در استان گیلان فعالیت می‌کند که با اضافه شدن خانه شوکتی و عون بن علی ماسوله تعداد موزه‌های گیلان به ۹ باب افزایش یافت.

 

وی افزود: امسال استقبال از موزه‌های استان و اماکن گردشگری تاریخی به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته و شاهد رشد چهاردرصدی در این بخش بودیم.

 

آذرپور تصریح کرد: ۳۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌های استان صورت گرفته است.

 

آذرپور با بیان اینکه بنای تاریخی قلعه رودخان بیشترین بازدید را در بین موزه‌ها داشته است اظهارکرد:از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان هفتم فروردین۱۷۰ هزار نفر از این بنای تاریخی نظامی بازدید کردند.

 

وی تصریح کرد: موزه میراث روستایی با ۱۷ هزار و ۴۰۶ بازدید، موزه نظامی انزلی با ۶ هزار و ۴۳۲ بازدید در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه شهرک تاریخی ماسوله همواره بیشترین بازدیدها را داشته است اذعان کرد: امسال بدلیل شرایط نامساعد جوی، بیش از ۸۹ هزار نفر از این شهرک تاریخی دیدن کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار