رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: طرح راه‌اندازی بازارچه عسل اردبیل بعد از یک سال پیگیری به فرجام نرسید.
کد خبر: ۲۰۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 27 March 2016

فردین صفوی در گفتگو باخبرنگار مهردر پاسخ به چرایی فعال نشدن بازارچه عسل اردبیل، تصریح کرد: طرح راه‌اندازی بازارچه عسل اردبیل در محور اردبیل- سرعین با هدف ساماندهی عسل فروشان بومی استان و جلوگیری از فروش عسل‌های تقلبی پیگیری می‌شد.

وی افزود: ما با هزینه کرد قابل‌توجه و راه‌اندازی فروشگاه و آلاچیق‌های سنتی به دنبال ایجاد بازارچه فروش حداقل با ۲۰ غرفه بودیم و قرار بود در کنار فروش عسل امکانات رفاهی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی نیز فعال شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان متذکر شد: با وجود یک سال پیگیری و نامه‌نگاری متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی استان به این دلیل که بازارچه در حریم جاده است به ما مجوزی نداد و تمامی هزینه کرد ما بی‌نتیجه ماند.

صفوی با ابراز گله‌مندی از نحوه برخورد این اداره کل تصریح کرد: این در حالی است که در همین جاده محلی برای اسکان موقت عسل فروشان تدارک دیده شده است و اغلب عسل فروشان غیربومی در این مکان مستقر شده‌اند.

وی با تأکید به اینکه میراث فرهنگی استان نیز نتوانست نسبت به رفع این مشکل اقدامی کند، اضافه کرد: میراث فرهنگی فعالیت بازارچه را منوط به مجوز اداره راه و شهرسازی قرار داده بود و این اداره نیز مجوزی برای فعالیت ما نداد.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان این عدم همکاری در حالی است که ما از منابع طبیعی زمین درخواست کردیم و زمین‌هایی که اختصاص می‌دادند مناسب راه‌اندازی بازارچه نبود.

صفوی افزود: مکان انتخابی بازارچه مورد پذیرش قرار نگرفت و علی‌رغم تلاش ما برای ایجاد بازارچه‌ای که با نظارت دستگاه‌های متولی بوده و عسل سالم و بهداشتی به مسافران ارائه کند، همکاری مطلوبی را مشاهده نکردیم.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر همچنان عسل‌های غیربهداشتی و تقلبی در جاده‌های اردبیل به ویژه اردبیل – سرعین به فروش می‌رسد و فعالیت عسل فروشان غیربومی به زیان تولیدکنندگان خود استان تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان با تأکید به اینکه اردبیل مهد تولید عسل کشور است، متذکر شد: انتظار می‌رفت بازارچه مناسب و تائید شده‌ای عسل موردنیاز مسافران و گردشگران را در اختیار آن ها قرار دهد و با این وجود تلاش ما بی نتیحه ماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار