رئیس محیط‌ زیست بهشهر
رئیس اداره محیط‌ زیست بهشهر با اشاره به بازدید روزانه حداقل 500 گردشگر نوروزی از پناهگاه حیات وحش میانکاله، گفت: این میزان در 13 نوروز به چند برابر می‎رسد.
کد خبر: ۲۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 26 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، زمان رضااحمدی ضمن تبریک سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و آرزوی ایامی همراه با موفقیت و سلامت برای ملت ایران، اظهار کرد: یکی از مقاصد گردشگری بهشهر در تعطیلات به‎ویژه در نوروز، پناهگاه حیات وحش میانکاله است که جذابیت خاصی نیز برای مسافران و گردشگران دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های زیست‎محیطی برای این ذخیره‌گاه زیست‎کره، بهره‌مندی هدفمند از طبیعت با حفظ حساسیت‌های خاص این منطقه است، افزود: این بهره‌مندی باید به‌گونه‎ای باشد که هم انسان از طبیعت و مواهب خدادادی استفاده کند و هم حیات زیست‌مندان این منطقه حفاظت‎شده، به خطر نیفتد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گفت: قبل از سال نو با همکاری این اداره، تشکل‌های زیست‎محیطی زاغمرز و بهشهر و شرکت‌های صیادی میانکاله، در قالب طرح زیست‌محیطی «مسیر سبز، ساحل پاک»، پاک‌سازی میانکاله انجام شده و در نوروز نیز به‌صورت روزانه با همکاری همان گروه قبلی، کار پاکسازی پناهگاه حیات وحش میانکاله انجام می‎شود.


این مسئول با اشاره به ترغیب گردشگران به رعایت مسائل زیست‎محیطی و جمع‎آوری پسماندها، اظهار کرد: برخی از گردشگران در این مورد همکاری داشته و زباله‌ها را به سطل زباله می‌اندازند.

رضااحمدی درباره برنامه‎های در نظر گرفته شده برای 13 نوروز در میانکاله، بیان کرد: در این روز با دو بحث امنیتی و پسماند روبه‎رو هستیم که با همکاری نیروی انتظامی، محیط‌زیست و تشکل‌های زیست‎محیطی انجام می‎شود.

وی ادامه داد: کیسه زباله و بروشورهای زیست‌محیطی در روز انس با طبیعت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد که امیدواریم فرهنگ دوستی با طبیعت و احترام به آن از سوی گردشگران رعایت شود تا پس از نوروز، تشکل‌های زیست‌محیطی و محیط‌زیست، متحمل زمان، انرژی و حتی هزینه زیاد برای جمع‎آوری پسماندها نشوند.


رضااحمدی از برگزاری کلاس آموزشی زیست‌محیطی با موضوع جمع‎آوری پسماند خبر داد که با شرکت صیادان میانکاله انجام شده و اینکه آنها در بحث پاکسازی ساحل در قبل از نوروز و در حال حاضر نیز پای کار بوده و همکاری آنها قابل تقدیر است.  


عضو ستاد خدمات سفر بهشهر با اشاره به ورود روزانه 100 تا 150 دستگاه خودرو به میانکاله و بازدید و اقامت چند ساعته حداقل 500 گردشگر در خارج از «زون» امن منطقه حفاظت‎شده، افزود: پیش‎بینی می‎شود که این تعداد به بیش از یک‎هزار دستگاه خودرو در روز 13 نوروز افزایش یابد، لذا تدابیر امنیتی، انتظامی، جلوگیری از حوادث احتمالی مانند آتش‎سوزی و شکار غیر مجاز اندیشیده شده است.

رئیس اداره محیط زیست بهشهر در پایان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال گذشته، 40 هزار گردشگر و مسافر از مناطق خارج از «زون» امن میانکاله بازدید کردند، گفت: از اول تا 13 نوروز 94، بیش از 25 هزار گردشگر وارد میانکاله شده بودند که تنها 15 هزار نفر این آمار، مربوط به 13 نوروز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار