در تعطیلات نوروز امسال و در محل آرامگاه فردوسی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای نقالی و شاهنامه خوانی بر پا شده است.
کد خبر: ۲۰۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 24 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
مجموعه فرهنگی – تاریخی توس و آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی امسال نیز با برنامه هایی نظیر نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای تئاتر با موضوعات حماسی و اساطیری میزبان گردشگران شده است.

به گزارش مهر، مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس با بیان اینکه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری متعددی در این راستا در نظر گرفته شده است گفت: در تعطیلات نوروز امسال و در محل آرامگاه فردوسی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای تئاتر با موضوعات حماسی و اساطیری و اجرای برنامه های هنری آئینی استان خراسان بر پا شده است.

اجرای مراسم آیینی و نقالی در آرامگاه فردوسی

احسان زهره وندی برگزاری مسابقه نقاشی کودکان، آموزش و اجرای بازی های بومی و محلی استان خراسان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری جنبی برای گردشگران نوروزی و بازدیدکنندگان را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار نفر از مجموعه فرهنگی – تاریخی توس و آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی بازدید داشتند بیان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری برابر دستورالعمل های ابلاغی، تمامی بازدیدهای نیم بها و رایگان از تاریخ ۲۵ اسفند تا پانزدهم فروردین لغو شده است با این وجود شاهد افزایش ۲۰ درصدی آمار بازدید كنندكان از امجموعه فرهنگی تاریخی توس نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی مهمترین علت این اقبال عمومی و قابل توجه گردشگران نسبت به آرامگاه فردوسی را فضای جدید به وجود آمده و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ارائه شده در این ایام دانست.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار