استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد بقایای هواپیمایی که اوایل ماه جاری میلادی در موزامبیک پیدا شده به 'احتمال بسیار زیاد' مربوط به پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی است
کد خبر: ۲۰۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 24 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد بقایای هواپیمایی که اوایل ماه جاری میلادی در موزامبیک پیدا شده به 'احتمال بسیار زیاد' مربوط به پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی است که با 239 سرنشین دو سال پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

به گزارش ایرنا، 'دارن چستر' وزیر حمل و نقل و زیرساخت استرالیا، گفت که یک تیم بررسی دولت مالزی دو قطعه از یک هواپیما را پیدا کردند که با بوئینگ 777 این کشور سازگار است.

وی گفت که تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد این قطعات با احتمال بسیار زیاد مربوط به پرواز ام.اچ 370 است که با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی 17 اسفند ماه سال 1392 در مسیر پایتخت های مالزی و چین به طور مرموزی ناپدید شد.

چستر تاکید دارد که کشف این قطعات در سواحل شرق آفریقا به همراه مدل سازی ها نشان می دهد جستجوها در جنوب اقیانوس هند برای یافتن این بوئینگ درست بوده است، هر چند تاکنون اثری از این پرواز در منطقه جستجو پیدا نشده است.

یک ماجراجوی آمریکایی قطعه ای سفیدرنگ و فلزی را اوایل ماه جاری میلادی در سواحل موزامبیک پیدا کرد. این قطعه اوایل این هفته برای آزمایش وارد استرالیا شد.

به نوشته تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد'، این قطعه توسط محققانی از استرالیا و مالزی و همچنین متخصصانی از بوئینگ و دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا مورد بررسی قرار گرفت.

مالزی نیز اعلام کرد هفته جاری یک تیم برای بازیابی یک قطعه جدید پیداشده در امتداد سواحل جنوبی آفریقای جنوبی اعزام می کند تا تعلق قطعه دیگری را که در سواحل این کشور پیدا شده بررسی کند.

اعتقاد بر این است که این هواپیما در اقیانوس هند سرنگون شده و جستجوی اولیه منطقه 60 هزار کیلومتر مربعی را دربرگرفت و 60 هزار کیلومتر مربع دیگر نیز به آن افزوده شد، اما تاکنون به جز کشف کشتی هایی که سال ها پیش در دریا غرق شدند، دستاوردی نداشته است.

در حالی که جستجو در اعماق اقیانوس هند در نزدیکی استرالیا برای یافتن اثری از این هواپیما تاکنون به نتیجه نرسیده است، اما دستکم چهار قطعه از هواپیما در سواحل آفریقا پیدا شده که دو قطعه به این هواپیما تعلق داشته و دو قطعه دیگر در حال بررسی است.

نخستین قطعه ای که تعلق آن به ام.اچ 370 تایید شد مرداد ماه امسال در جزیره دور افتاده 'ریونیون' در نزدیکی ماداگاسکار در قاره آفریقا پیدا شد و قطعه ای از بال هواپیما بود. این قطعه هواپیما و اشیاء دیگر در سه هزار و 700 کیلومتری غرب منطقه جستجوی اولیه در سواحل جنوب غرب استرالیا کشف شده است.

تیم های بین المللی جستجو به رهبری استرالیا بر اساس مستنداتی تاکید دارند سرنوشت این پرواز در آب های جنوبی اقیانوس هند و در نزدیکی استرالیا به پایان رسیده و همه تلاش خود را در آب های این منطقه متمرکز کردند و با زیرورو کردن اعماق اقیانوس اثری از بوئینگ 777 در این منطقه بدست نیاوردند.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار