وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آی‌سی‌تی داشتیم، گفت: در دو سال گذشته حدود 11 هزار میلیارد تومان در بخش آی‌سی‌تی دولتی و خصوصی سرمایه‌گذاری کردیم.
کد خبر: ۲۰۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 20 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمود واعظی در حاشیه سفر به مازندران ، با اشاره به روابط نامطلوب روسیه و ترکیه اظهار کرد: فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در بازار روسیه و ترکیه به‌وجود آمده است و بسیاری از محصولات استان مازندران مایحتاج بازار ترکیه است.

وی با بیان اینکه وظیفه تمام دولت‌ها حمایت از صادرکنندگان کشور خود است، افزود: تمام تلاش ما در دولت تدبیر و امید ایجاد رابطه متقابل بین دولت و بخش خصوصی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر تنها به‌دنبال فراهم کردن امکانات از سوی دولت باشیم، نمی‌توانیم به رشد و توسعه دست یابیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم صادرات کنیم اول باید کشورهای هدف را شناسایی کنیم بعد ببینیم چه کالاهایی برای کشورهای خارجی می‌تواند برای ما ارزش افزوده داشته باشد.

واعظی با بیان اینکه باید به حمل و نقل دریایی توجه شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ صادرات در کشور باید تقویت شود و توسعه یابد.

وی با تأکید بر اینکه از همه ابزارها برای حضور در رقابت بازار جهانی استفاده شود، خاطرنشان کرد: تمام شرایط لازم برای حضور در بازار روسیه فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه کالاها باید از استاندارد بین‌المللی برخوردار باشند، به برندسازی کالاها برای عرضه به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: صندوق ضمانت صادرات باید فعال و حمل و نقل جدی گرفته شود.

واعظی با اشاره به انتقاد بخش‌های خصوصی از بانک‌ها با بیان اینکه، بانک‌ها بعد از موضوع اختلاس بسیار محتاطانه عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب ایجاد مشکلات زیادی برای بخش خصوصی شده است که در سال 95 درصدد هستیم افزایش نقدینگی و رونق کسب و کار را با تزریق پول به بانک‌ها راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه مساله اشتغال‌زایی در سطح استان مازندران از اولویت‌ها است، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری کم می‌توانیم اشتغال زیادی به‌وجود آوریم و در حوزه آی‌سی‌تی و نرم‌افزار نیز امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دو سال گذشته پهنای باند اینترنتی استان از 5 گیگ به 139 گیگ رسیده است، افزود: در استان مازندران از بسیاری امکاناتی که فراهم شده است، به‌درستی استفاده نمی‌شود که این نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

واعظی تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت ارتباطات مسئولیت کمیسیون مشترک کشورها از جمله روسیه، آذربایجان و ترکیه را برعهده دارد، فرصتی فراهم شد تا با صادرکنندگان تبادل نظر داشته باشیم و مسائل مربوط به صادرات را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: در فروردین ماه کمیسیون مشترک ترکیه را داریم که قرار است تعدادی از صادرکنندگان برای حل مسائل خود و حضور در بازار ترکیه ما را همراهی کنند.

واعظی با بیان اینکه در رابطه با انواع آبزیان تعرفه‌ها کاهش یافت و برای لبنیات نیز مجوز دریافت شد، ادامه داد: قرار است تعرفه محصولات دیگر نیز کاهش یابد و در آینده همراه هیئت بزرگ به آستراخان برای ایجاد روابط استانی می‎روم تا روابط آستراخان، مازندران، داغستان را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آی‌سی‌تی داشتیم، گفت: در دو سال گذشته حدود 11 هزار میلیارد تومان در بخش آی‌سی‌تی دولتی و خصوصی سرمایه‌گذاری کردیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار