مدیر زیباسازی شهرداری بندرعباس از انتخاب این یازده المان از میان 100 ماکت ارایه شده خبر داد و خاطرنشان کرد: جنس این تندیس‌ها از بتن و فایبرگلاس است که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ريال ساخته شده و دارای ماندگاری بالایی هستند.
کد خبر: ۲۰۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 19 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شهرداری بندرعباس در واپسین روزهای سال 1394 و در آستانه سال جدید و در بحبوحه سفرهای نوروزی به این شهر در حال نصب مجموعه‌ای از المان‌ها در ساحل این شهر است.

مدیر زیباسازی شهرداری بندرعباس در این باره گفت: 11 المان شاخص با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ريال در این شهر در حال نصب است.
 
مریم بایرامی در این ارتباط اظهار کرد: با نصب المان‌های جالب و شاخص، بزودی شاهد تحولی اساسی در شهر بندرعباس خواهیم بود.
 
وی از نصب 11 المان شاخص در محدوده بلوار ساحلی شهر بندرعباس طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از این تعداد المان، 5 مورد در محدوده منطقه سه، یک مورد در محدوده منطقه دو و پنج مورد نیز در محدوده منطقه یک نصب خواهد شد.
 
مدیر زیباسازی شهرداری بندرعباس ضمن تشریح جزئیات و موضوعات المان‌های منطقه سه، خاطرنشان کرد: المان«صیادان آفتاب»، با 6 متر ارتفاع که قرار است در ساحل سوروی بندرعباس نصب شود، جزو شاخص‌ترین المان‌های جدید شهر بندرعباس است.
 
وی همچنین از المان‌های«خانواده قورباغه‌ها، خانواده بندری(در حال گرفتن عکس سلفی)، خانواده لاک‌پشت‌ها و پسر بازیگوش به عنوان دیگر المان‌های جدید این منطقه یاد کرد.
 
بایرامی ادامه داد: بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور به اسم صیاد مروارید، با ارتفاع بیش از 13 متر، در محدوده منطقه دو شهرداری بندرعباس نصب خواهد شد.
 
مدیر زیباسازی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: در محدوده منطقه یک شهرداری بندرعباس نیز تعداد 5 المان با موضوعات تاریخی، فرهنگی و شاد نصب خواهد شد.
 
وی افزود: خرچنگ(با حالت لبخند) در حالت بیرون آمدن از دریا، پنج فلامینگو هر کدام به ارتفاع 3.5 متر جزو المان‌های جدید منطقه یک هستند.
 
بایرامی همچنین از نصب المان سرتیپ احمد خان، با ارتفاع 6 متر به عنوان شخصیت مهم بومی و فردی که طی توافق‌نامه ای جزایر تنب بزرگ و کوچک را آزادسازی کرده است، خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از بررسی انجام شده، المان مرد حاسب نیز به عنوان اولین حسابدار کشور با عرض 5.5 متر ساخته شده و بزودی نصب می‌‎شود.
 
مدیر زیباسازی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: المان تلفیقی بسیار زیبای ماهی و ماهیگران به شکل زیبایی طراحی و ساخته شده است که در محدوده منطقه یک نصب خواهد شد.
 
وی از انتخاب این یازده المان از میان 100 ماکت ارایه شده خبر داد و خاطرنشان کرد: جنس این تندیس‌ها از بتن و فایبرگلاس است که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ريال ساخته شده و دارای ماندگاری بالایی هستند.
 
بایرامی با بیان اینکه این المان‌ها به صورت اختصاصی برای شهر بندرعباس طراحی و ساخته شده‌اند، تأکید کرد: علاوه بر این 11 المان، سردیس مرحوم ناصر عبداللهی نیز با ماندگاری بالا، در یکی از معابر اصلی شهر بندرعباس نصب خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
المانهای خوبی است اما کاش،شهر داری می دانست چه چیزی را کی و کجا باید قراردهد تا فردا مجبور نباشد برای راه اندازی زیر ساختها تخریب کند و دوباره از نو بسازد
و کاش در مبلمان شهری به اقلیم و دریا توجه بیشتری میشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار