معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خبر داد:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: همه دستگاه‌ها و کمیته‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران کریمه اهل بیت(ع) آمادگی کامل را دارند.
کد خبر: ۱۹۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳ 17 March 2016
به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور در نشست مطبوعاتی که در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های ستاد تسهیلات زائران قم تلاش‌های خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران حریمه اهل بیت(ع) داشته‌اند تا کمترین مشکلی در این باره پیش آید.

وی افزود: سال گذشته طبق نظرسنجی از هزار زائر، ۹۲ درصد از سفر به قم اظهار رضایت و هشت درصد رضایت نداشتند. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به میانگین مدت اقامت زائران در قم تا چهار روز بیان کرد: ‌سال جاری علاوه بر چهار هزار کلاس درس برای اسکان زائران، حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز برای اسکان آماده شده‌اند تا در مواقع ضروری استفاده شوند. 

وی عنوان کرد: همچنین ظرفیت جمکران برای اسکان پنج هزار نفر و سه بوستان فدک، ۷۲ تن و الغدیر نیز برای اسکان آماده شده است.

امنیت بوستان‌ها تأمین شده است

عالی پور ابراز داشت: در بوستان‌های قم فضا برای استراحت آماده شده و روشنایی و امنیت آن‌ها با حضور نیروی انتظام نیز تأمین شده است. 

وی با اشاره به پارکینگ‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: تمامی پارکینگ‌های آستان مقدس امکانات لازم را داشته و اقدامات امدادی صورت گرفته و امیدواریم در آن برای تردد ماشین‌های آتش نشانی و اورژانس مشکلی نباشد. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار خودرو در مدارس استان قم پارک شده بود و این موجب شد تا بخش زیادی از ایجاد ترافیک در شهر به ویژه هسته مرکزی جلوگیری شود. 

وی ابراز کرد: ما برای ترافیک هسته مرکزی شهر مشکلی نداریم و عمده ترافیک در خیابان‌های منتهی به شهر است و با وجود افزایش میزان پارکینک هر سال موضوع ترافیک و محدودیت پارکینگ وجود دارد. 

توزیع ۳۰۰ هزار بروشور راهنما میان زائران

عالی پور اظهار داشت: نقشه راهنمای قم در ورودی‌های شهر نصب شده و تعداد ۳۰۰ هزار بورشور راهنمای قم و اماکن زیارتی و گردشگری در میان زائران توزیع می‌شود تا زائران در داخل شهر سردرگم نشوند. 

وی با اشاره به مسائل مربوط به جاده قم - گرمسار بیان داشت: در جاده - گرمسار نیز پایگاه‌های امدادی و گروه امدادی و هلال احمر مستقر شده و مشکل آنتن دهی در این جاده وجود داشت که مخابرات پایگاه سیاری برای رفع این مشکل قرار داده است. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی قم موظف شده‌اند آب جوش، آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی خود را در اختیار زائران قرار دهند تا مشکل کمبود سرویس‌های بهداشتی رفع شود. 

وجود ۱۰ هزار و ۵۰ تخت اقامتی در قم

وی ابراز داشت: از تمامی واحدهای اقامتی و خانه‌های مسافر بازدید داشته‌ایم و ۱۰ هزار و ۵۰ تخت در قم برای اقامت مسافران موجود است و از این میزان فقط چهار هزار تخت در خانه‌های مسافر است. 

عالی‌پور با اشاره به امنیت خانه‌های مسافر عنوان کرد: نیروی انتظامی تمامی خانه‌های مسافر را می‌شناسد و امنیت در آن‌ها نیز تأمین است. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: بیشتر خانه‌های مسافر مقاوم سازی شده‌اند و اگر موردی باشد که نیاز به مقاوم سازی داشته باشد ما پیگیری خواهیم کرد و باید تلاش کنیم همه آن‌ها مقاوم سازی شوند. 

وی اظهار داشت: باید ایجاد تورهای گردشگری سرلوحه کار ما قرار گیرد و زائران بتوانند از بیوت مراجع عظام، اماکن زیارتی و گردشگری و محل‌های انقلابی بازدید کنند. 

۲۲ و نیم میلیون نفر سالانه زائر حرم کریمه اهل بیت هستند

عالی پور افزود: سالانه ۲۲ و نیم میلیون نفر به قم سفر می‌کنند که ۲۰ میلیون نفر زائر از داخل کشور بوده و ۲ و نیم میلیون نفر زائر خارجی هستند. 

وی با اشاره به عرضه غذا در جاده به نام غذای خانگی، تصریح کرد: اصل این کار خلاف قانون است و آنچه که در محدوده قم فعالیت می‌کنند را باید جمع آوری کنیم. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه مشکل پارکینگ جدی است، ابراز کرد: مشکل پارکینگ در سطح شهر داریم و یک شبه نمی‌شود این مشکل برطرف نمی‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار