استاندار یزد پیشنهاد تاسیس انجمنی برای رتبه‌های برتر کنکور سراسری و نخبگان علمی در حوزه دانش‌آموزی را به آموزش و پرورش استان یزد ارائه داد.
کد خبر: ۱۹۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 15 March 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی، پدر مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری 94 و دانش‌آموزان برگزیده المپیادهای علمی سال تحصیلی جاری در یزد اظهار داشت: دانش‌آموزان یزدی استعدادهای درخشانی هستند و این استعدادها به زمینه‌ای نیاز دارند که برای آنها رشد و پویایی فراهم شود.

وی از مدیران و معلمان استان یزد به دلیل کمک به پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای شکوفایی این استعدادها، تقدیر کرد و افزود: دانش‌آموزان نخبه سرمایه‌های بزرگی برای جامعه، کشور و مردم هستند و درخشش آنها افتخاری برای معلمان یزد است.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد رتبه نخست کنکور سراسری را طی 22 سال کسب کرده است، عنوان کرد: این افتخار معرف شایستگی مردم استان یزد و نشان می‌دهد مردم استان علاوه بر اینکه به پاک‌چشمی، اخلاق، متانت و دیگر صفات پسندیده شهرت دارند، از نظر علم، معرفت و استعداد نیز دارای چهره‌های ارزشمندی است که نه تنها در استان و کشور درخشیده‌اند بلکه درخشش آنها جهانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان مدارس تیزهوشان پس از پایان تحصیلات خود،‌ اقدام به راه‌اندازی انجمن سمپاد کردند، بیان کرد: شایسته است برترین‌های کنکور سراسری انجمنی تشکیل دهند که سالانه گردهم جمع شوند و موفقیت‌های خود را مرور کرده و تجربیات خود را با یکدیگر درمیان بگذارند تا استان یزد بتواند از اندیشه این گروه استفاده کند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد، می‌تواند فرصتی برای استان به وجود آورد که استان از موفقیت‌ها و دسترنج نخبگان بهره‌مند شود و عصاره آن را در راستای توسعه استان به کار گیرد.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم اظهار داشت: امیدواریم این تقدیر‌ها و برگزاری این مراسم‌ها، مقدمه‌ای برای تکرار موفقیت‌های بیش از پیش علمی در استان یزد باشد.

محمدصالح اولیا با اشاره به تاسیس دانشگاه یزد در سال 67 بیان کرد: دانشگاه یزد نسبت به سایر دانشگاه‌ها، فعالیت خود را دیرتر آغاز کرد اما با این وجود، سه دانشمند برتر جهانی را در میان اعضای هیئت علمی خود داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار