معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: هشت تشکل مردم‌نهاد مراحل نهایی تأسیس و فعالیت خود را سپری می‌کنند تا در حوزه‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و زیست‌محیطی فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۹۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 14 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهرام فکری عصر امروز در نشست جوانان و اعضای تشکل‌های مردم نهاد با معاون وزیر ورزش و جوانان در اردبیل اظهار کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد با هدف افزایش مشارکت جوانان و ارتقای توانمندی‌‌ آنها در حوزه‌های مختلف فعالیتشان را به شکل منسجم انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در دولت گذشته صدور و تمدید مجوز فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد با بی‌توجهی و بی‌اعتنایی‌هایی روبه‌رو بوده، در دولت تدبیر و امید زمینه خوبی برای فعالیت سمن‌ها شکل گرفته است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان گفت: ‌با هشت سمنی که در حال شکل‌گیری است و مجوز آن صادر شده امیدواریم سال آینده شاهد فعالیت 39 سمن دارای مجوز در حوزه‌های مختلف باشیم.

فکری افزود: بیش از 12 سمن در حوزه فرهنگی، پنج سمن در حوزه علمی، پژوهشی و مابقی نیز در حوزه‌های زیست‌محیطی، مذهبی، امور جوانان، زنان، حوزه ورزش و... فعالیت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در حال حاضر در پنج شهرستان گرمی، پارس‌آباد، خلخال، کوثر و مشگین‌شهر سمن‌ها فعالیت می‌کنند که به غیر از مرکز استان که اکثریت سمن‌ها در اردبیل متمرکز شده، در سایر شهرستان‌ها نیز قصد راه‌اندازی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را داریم.

فکری اضافه کرد: از اردیبهشت ماه امسال هم صدور مجوزها و هم تمدید فعالیت سمن‌ها قوت گرفته و شرایط متفاوتی را در فعالیت سمن‌ها شاهد هستیم.

وی به تشکیل جلسات ساماندهی امور جوانان با محور اوقات فراغت و هم‌اندیشی با جوانان در حوزه ازدواج، اشتغال و مسکن اشاره کرد و ادامه داد: ما در هفته ازدواج 61 برنامه را با هدف ترویج و توسعه امر مقدس ازدواج با رویکرد آسان کردن این امر مد نظر و مورد هدف قرار دادیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل مهمترین وظیفه این اداره کل را حساس‌سازی مسئولان روی مسائل و موضوعات جوانان بیان کرد و گفت: ما از همه دستگاه‌ها به صراحت خواسته‌ایم تا گزارش کاملی را از ساخت مسکن، تسهیل امر ازدواج و ایجاد فرصت‌های اشتغال ارائه کنند.

ایوب بهتاج افزود: به دلیل آن که این کار الزام‌آور نیست، ضرورت دارد با هدف امیدبخشی به جوانان که رویکرد دولت تدبیر و امید است، بتوانیم کارهای مطلوب‌تر و شایسته‌ای را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار