رئیس شورای هماهنگی اتحادیه قنادان مازندران خبر داد
رئیس شورای هماهنگی اتحادیه قنادان مازندران با اشاره به اینکه 800 تن شیرینی سال‌جاری در مازندران تولید شده است، گفت: قیمت شیرینی در استان نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.
کد خبر: ۱۹۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: امسال 800 تن شیرینی خانگی ریز به صورت صنعتی در کارگاه‌های تولیدی سراسر استان پخت شده است.

وی با بیان اینکه 600 تولیدکننده شیرینی در استان فعالیت دارند، افزود: یک‌‌هزار و 200 فروشگاه توزیع شیرینی را در سطح استان بر عهده دارند.

رئیس شورای هماهنگی اتحادیه قنادان مازندران با اشاره به اینکه نرخ تمام شیرینی‌ها مشخص است و قیمت کالاهای تولیدی با برچسب‌ قیمتی بر روی کالا درج شده است، اضافه کرد: خرید شیرینی در قنادی‌های دارای کد بهداشتی و تاریخ تولید مصرف مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: انواع شیرینی، شکلات و آجیل که به صورت فله به فروش می‌رسد در مراکزی که جواز کسب و کد ISK مربوط به فله‌فروشی باشد، نیاز به کد بهداشتی و تاریخ تولید مصرف نیست.

رئیس شورای هماهنگی اتحادیه قنادان مازندران با بیان اینکه امسال قیمت تولید شیرینی در مازندران نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، افزود: قیمت آجیل و شکلات نسبت به سال گذشته به ترتیب کاهش 5 تا 10 درصدی داشته است.

حسینی تصریح کرد: استفاده از هرگونه رنگ‌افزایی، مواد شیمیایی و اسانس در کارگاه‌های تولیدی سنتی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله از 15 اسفندماه تا زمان سال تحویل بازرسان در سطح استان مسئول رسیدگی به وضعیت بهداشتی تولیدکنندگان شیرینی هستند، گفت: در کنار بازرسان، مسئولان بهداشت و درمان نیز بر روند تولید شیرینی در مازندران نظارت مستقیم دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار