مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از بارانی و سرد شدن هوای استان از امروز دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 14 March 2016
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از بارانی و سرد شدن هوای استان از امروز دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.

شاهرخ پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه ای بارش زا جو استان را از امروز تا پایان هفته تحت تاثیر قرار خواهد داد که به تناوب سبب بارش های خوبی برای اغلب نقاط استان می شود.

وی افزود: این سامانه بارشی علاوه بر بارندگی در تمام نقاط استان، سبب وزش باد و رعد و برق نیز خواهد شد که تمرکز بارش ها طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا ظهر سه شنبه خواهد بود.

پارسا گفت: این بارش ها در نواحی غرب و شمال غرب استان بیشتر به چشم می آید به گونه ای که ممکن است با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه باشد.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه یادآور شد: از صبح چهارشنبه تا روز جمعه از شدت بارش ها در نقاط مختلف استان کاسته شده و ادامه بارش ها ها به شکل پراکنده بیشتر در نواحی شمال غربی استان (منطقه اورامانات) مشاهده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش نسبتا محسوس دمای هوا، بارش های دوشنبه شب و روز سه شنبه در ارتفاعات، گردنه های برف گیر و نواحی سردسیر استان ممکن است به شکل رگبار برف مشاهده گردد.

پارسا همچنین از احتمال وجود گرد وغبار در برخی ساعات روز سه شنبه به دلیل وزش باد شدید در نواحی مرزی استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: قصرشیرین با دمای 24 درجه بالای صفر و سنقر با دمای صفر درجه به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان طی روز دوشنبه خواهند بود.

وی در پایان اظهار کرد: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز امروز در سردترین حالت ممکن به 5 درجه بالای صفر و در گرمترین حالت نیز به 17 درجه بالای صفر خواهد رسید.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 24 اسفند) میانگین بارندگی های استان به 488 میلی متر رسیده است که این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 99 درصد و در مقایسه با بلند مدت 63 درصد رشد نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار